tirsdag 21. februar 2017

Puter og grytekluter blir til

Noen puter blir til om dagen. De ble tegnet før jul, men tiden har ikke strekt til før nå. Januar er en travel måned da alt til årsmøte i husflidslaget skal være på strekk til årsmøte.
Men nå er årsmøtet ferdig og papirene er sendt inn.


Så her er Stjernedryssputa ferdig i grå og lilla.


Og her er bilde fra en av testerne mine i hvit og brun. Så imponert over denne mannen her. Han strikket så pent og han har falkeøyne. Han ser nesten alle feilene på putene.
Det er fantastisk med dyktige testere. Det sparer meg for masse arbeide.



Så har jeg jo gjort ferdig en UFO og det betyr et nytt prosjekt. Nå har jeg startet på retokofter til barnebarna. Minstemann Leon er førstemann ut. Jakke i str 2 år til han. Jeg kjøpte turkis smart og fant frem "guttefarger" til mønsteret oppe i restehaugen. Som forøvrig vokser med rekordfart.
Så bolen strikket jeg ferdig i går når vi hadde ny innspilling av strikkepodcasten vår: Strikkpaalandet.


Og restegarn ja... Her er en bukse til Leon i str 1.5 år. Eget design som du finner på Ravelry under ullbukse. Superenkelt bukse å strikke. Går unna på vel en dag. Her strikket jeg bare til garnet var slutt siden jeg strikker på magic loop startet jeg innerst og ytterst på nøste. Så da vår 2 biter til med restegarn borte. Det blå er etter marusteppe til min eldste datter Gry. Det er nok å ta av der. 


Så ble det et par grytekluter. Gretas grytekluter hadde jeg ikke strikket før. Bare tegnet i romjula. Men nå ble de til. De kommer på Ravelry og på Strikkoteket når jeg får tid. Håper det blir til helga for da er det hyttehelg. Og da har jeg supergod tid til å gjøre slike ting.


Så har jeg holdt sykurs i helga. Og da ble det å klippe og sy litt halvveis så deltagerne fikk se hvordan jeg sydde på vrangborder og strikk i livet på en joggedress.
Her er det en joggedress i str 92 til Leon sydd i Isoli fra Stoff & Stil.


Så ble det å lage et sett for å justere seg mot rett størrelse til Leon. Siden jeg hittil har sydd i 86 er det nå økt til 92. Så da må det tilpasses spesielt til han. Han er litt kraftig og er ganske kort. Så da må jeg legge på litt her og der. Samt kutte av litt. Så nå er dressen kommet frem til mamman så den skal prøves så jeg får justert så det blir ca rett.

Så da strikker jeg av til aktivitet for barn her i vinterferien. Det var kun 5 påmeldte i dag, men for de 5 er det veldig viktig av vi gjør jobben vi gjør. De ønsker å strikke og da er vi der med en gang.
Ha en strålende dag.




Ingen kommentarer: