torsdag 19. januar 2017

Willowsteppe og en marius

Da var neste teppe klar til avreise til en venninne. 
Jeg har kost meg med å hekle det siden det er til en så flott menneske.


140 lapper, 70 i natur og 35 i hver av natur og brun danner grunnlaget for Willowsteppe. Heklet i Karisma med fargene 01,55 og 56 med heklenål nr 4,0.
Jeg har flere ganger linket til disse rutene, men det blir stadig endret så derfor velger jeg å ikke gjøre det denne gangen. Så hvis en har lyst til å hekle de så gå inn på pinterestkontoen min under bestemorruter så ligger det flere linker der.


Så da startet jeg med å hekle sammen på tirsdag. Etter flere uker med arbeidsprasis så måtte kroppen få hvile. Og hva er da vel bedre enn noen rolige dager i godstolen. Dermed kjenner jeg at kroppen nå er iferd med å koppe opp til vannskorpa igjen.


Og slik ble det i går kveld. Kanten rundt ble ferdig. Den tar en hel dag for meg. Det går 4 nøster med garn til den. Jeg syntes det blir en flott avslutning på et delikat teppe. Dette er det fjerde teppe av denne. Og garn er kjøpt inn til flere nye. Så garn og heklenål ligger alltid i sekken og på hytta for slike ruter. Jeg hekler bare og gjemmer de så monterer jeg når det er behov.


Her tok jeg bilde av mariusteppe slik det ligger pr i dag. Mye tråder å feste, men det må vente litt for nå er det andre ting som skal gjøres her. 


En god del lurer på om teppet er strikket, men det er heklet i c2c. Eller corner to corner som er det fulle navnet. Det kommer av at det er heklet fra et hjørne til et annet. 


Og slik så det ut forrige helg når jeg tok bilde. Dette er siste bilde før teppe er ferdig. Jeg hadde håpet at det skulle bli ferdig før jul, men siden en person har bedrevet terror her så har det tatt mesteparten av tiden min. 

Ingen kommentarer: