fredag 13. januar 2017

Jula er over og hverdagen er tilbake

Da dukket hverdagen opp igjen med en tøff hverdag med arbeidsutprøving. Så i skrivende stund ble dette avsluttet. Så nå er det nye ting som skal testes ut. Problemet er at jeg ikke klarer å gjøre ting flere dager på rad. 


Før jul så ble det en flaskefrakk til. Den er til vinflaske og tanken var å gi den bort i julegave, men det ble en annen som ble valgt. Denne er i babyull og passer til en vinflaske.


Så ble det noen sitteunderlag som lå under juletrærne i slekta.
Utseende har de fått etter hvor de tilhører eller hva de ser fra sitt vindu.


Dette er også en julegave med naturen fra stuevinduet. 


To stk som er veldig glad å gå på tur fikk disse før jul. 


Stjerner ble det mange av inn mot jula siden det er mye restegarn i tynn bomull. Knallgøy å hekle litt smått som ble ferdig på få minutter.


De måtte jo testes på juletreet før jeg satte de på pakkene til folk i slekta.


Siste adventskonkurranse på siden min på Facebook fikk dette mønsteret i gave.


Tidlig i høst startet jeg på et nytt mariusteppe til eldste datteren, det har tatt tid å få ferdig. Det har vært så mye annet jeg har måtte gjøre ferdig.


Så har jeg i lengre tid heklet willowsruter i restegarn til et teppe. Så da ble det bestemt at det ble et teppe til mitt yngste barnebarn.


En venninne spurte om jeg kunne hekle sammen masse lapper for henne til et teppe. Det ble en stor jobb som jeg startet på etter nyttårsaften. De gikk ganske raskt når jeg først startet.


Og så var det mariusteppe igjen. Dette er her jeg er når jeg startet på nytt etter jul.


Og slik er det pr i dag. Nå har jeg nådd bredden på teppe så nå er det å felle i begge sider og få det ferdig. Det er veldig motiverende at det nå felles. Og da er jeg jo iferd med å planlegge neste teppe. Det er til den yngste dattera sin seng. Jeg lager de i 200 cm bredde og 150 cm høyde så de dekker nederste delen av senga. De blir så tunge så det er håpløst å ha de helt opp. Jeg gjorde det med teppe i fanamønster og angrer veldig på det. Så teppet til gjestesenga her får et kortere et. 

Så da er det å hekle ferdig et teppe med willowsruter som skal bli gave til en venninne på hennes bursdag i slutten av måneden.
God helg

Ingen kommentarer: