onsdag 17. august 2016

Måneskinn

Etter en flott dag i går så dukket månen opp. Så fantastisk det ble. Måtte ut å ta bilde av den selv om det var håndball på TV. Men den kampen var lite spennende. 
Så det ble vel mer strikking og hekling på meg enn å følge med.
En har gode dager med slikt vær så lenge en får være inne. For ute blir det for varmt. I dag reiste vi hjem fra hytta i nydelig vær og det resulterte i voldsom hodepine helt frem til skrivende stund.
Så jeg hadde vel foretrekt å ha regn for da slipper jeg å forsvare at jeg er inne i dette nydelige været.
Egentlig egner jeg meg best inne det meste av tiden.
Så i kveld ble det flere blunder på sofan.


Var fantastisk flott i går kveld.


I dag ryddet jeg i prosjektene mine på hytta. Jeg tenkte at nå må jeg få oversikt fordi vi skal spille inn minst en episode på strikkepoden i helga. Der bruker vi litt tid på å si hva vi driver med om dagen. Og jeg ser jo at nå må jeg få ferdig minst et prosjekt i løpet av de neste helgene der. 
Bestemor teppe blir nok ferdig neste gang så sant jeg finner rett farge på garnet jeg må kjøpe.
Bildet øverst til venstre er willowsruter. Et teppe i rødt som jeg skal ha på sofan på hytta. Det passer sammen med gubbens teppe som også har natur og rødt i seg, samt grått.
Bilde nederst til venstre er corner to corner og skal bli i bruntoner med natur som lyseste. Det blir til sofan hjemme for pleddet der er fra 80 tallet og trengs å bli byttet ut. Det er i akryl så det blir vel varmt for meg. Bildet øverst til høyre er et nytt teppe jeg har startet på. Har arvet masse tynt oransje garn så jeg har funnet frem alt det grå garnet jeg har og strikker nå corner to corner av de 2 trådene. Og siste bilde er min dårlige samvittighet. Det er et patchwork teppe jeg startet på for minst 10 år siden. Hadde som mål å ta det med på hytta for å få det ferdig, men nei da. Det ligger og ligger. Så her må en ta nakkegrep snart.


Følg med for snart kommer det en ny episode om hva vi har opplevd på strikkefestivalen.
Og jeg gleder meg masse til å hilse på ei jeg har blitt kjent med på Facebook.


Og så da... gikk jeg jo på en smell igjen da. Åtte nøster med smart i cherise lå der og ropte på meg. Men var halv pris da. Så i helga bestilte jeg koftebladet fra Familien og nå blir det retrojakke til 2 åringen. Og det blir nok lue og votter også skal en se. Gutta trur jeg får turkise jakker, men må høre med 10 årigen om han vil ha turkis. Egentlig er han veldig glad i grønt... alltid vært.


Så blir det jo tur til Orkanger til helga og da må en ha noe smågodt i sekken. Så i kveld ble det kjeks. Stekte de på 2 forskjellige måter og de ble gode begge to. Men en av de ble favoritt. Så den oppskriften skriver jeg om og lager kjeksen slik jeg vil.
Glutenfri kjeks har en tendens til å bli veldig tørr. De første jeg lagde ble ikke det. Men enda skal jeg bytte ut mer mel med mandelmel for da blir de seigere. Og ikke tørre.
En lærer hele tiden når en må prøve seg frem. Det finnes mye flott på allergifronten, men mye av det er usmakelig.


Slik ble de som var best. Og neste uke blir det flere så da får jeg teste videre.
Oppskriften kommer på Matbugla når den er ferdig utforsket.



Ingen kommentarer: