mandag 22. august 2016

På strikkefestival

På fredag reiste 4 damer med bil til ei hytte inne på fjellet på Rennebu.
Spente på hva denne strikkefestivalen ville bringe.
Strikkepodkast ble det på fredag kveld etter vi hadde fått installert oss.
Tidlig opp lørdag for at tre av oss skulle få med oss Rauma sitt foredrag.

Jeg valgte å droppe dette da jeg bruker lite Rauma garn fordi jeg hverken kan bruke plagg fra det eller klarer å lage ting av det. Men jeg syntes de har mye flott.

Så jeg gikk meg en tur i teltet og hadde avtalt å møte ei som jeg har blitt kjent med på Facebook. Og så herlig at vi kunne treffes og få litt tid sammen. Vi skravlet til de andre kom. De kom med i samtalen og vi strikket en god del før det var videre på foredrag med Kristin Seyfarth.
Storkoste meg under foredraget, samt at jeg fikk mange svar på hvordan jeg skal strikke et par av putene jeg har tegnet for lenge siden. Ja faktisk noe av det første jeg lagde. De er lagd etter mitt store forbilde: Kaffe Fasett 
Så nå blir det puter. Jeg må tenkte litt på fargesammensetningene og kjøpe garn. Vurdere hvor mange farger jeg skal ha og hvor mye garn jeg da må kjøpe. Samt hvilke garn.
Så her er det litt tenkearbeide før en kan sette igang.


Røsslyngen var absolutt på sitt beste i helga. Flotteste planta jeg vet om. Bare elsker den fargen :) 


Litt gåing inn og ut til hytta var det. Men flott å bevege seg litt når en sitter mye om dagen. 
Selv om vi gikk over 12 000 skritt på lørdag.


Hva er nå dette?
Å jo dette er bordet vårt på strikketoget. Fult av garn og prosjekter.
De to andre som var med fikk prosjektposer av meg. For Merete hadde fra før.
En må jo kjøre stil på et slikt sted.


Her er vi på tur opp i grupene etter 55 min på strikketoget. 


En flott gruvetur med en dyktig musiker. En super guide om gruvens historie og historien om idrettslagene i Løkken. Gøyalt å få høre litt av hvert.
Det anbefales å ta denne turen neste år.


Så hadde jeg jo ikke prøvd jakka mi etter den var ferdig. Så det ble gjort i dag tidlig. Og jaggu Stakk denne også. Så Merino ekstra fine fra Drops stikker også. Det var siste mulighet for ull på min kropp så da blir det bomull, viskose (bamus/ melkefiber) og akryl som velges videre.
Gleder meg faktisk til å legge ut plagg på Facebook med akryl... Alltid gøy å få de fantastisk flotte negative kommentarene om hvor farlig akryl er. 


Og så ble hjorteputa ferdig. Den tegnet jeg forrige helg på hytta og strikket den ferdig i helga. Gikk litt tregere med denne, men det ble en del annet også. Jeg strikket 30 cm på bolen på en marius i bilen. Den er i størrelse M til min eldste datter.
Det er så kjekt med så enkle ting for da kan en se seg litt rundt også.

Så da er det å krype opp på hobbyrommet og sette opp til flere strikkeposer siden lageret snart er tomt igjen. De er gøyale å sy og de raser ut like raskt som de er ferdige.





Ingen kommentarer: