tirsdag 16. august 2016

Sauer fra andre land er ålreite dyr

Ja de er ålreite dyr, men slik virker det ikke når en leser rundt omkring. Da er det vist kun norske sauer som er bra nok. Rart at jeg bruker mye garn fra andre land... da er jo også ulla derfra.
Men er nok slik at når det kommer til garn skal vi velge norsk kvalitet, med norske sauer og som er produsert her i landet. Jaggu godt det kommer strikkebøker med andre typer garn.
For når vi går i butikken og kjøper kjøleskap så velger vi da ikke et fra vårt land?
Vi går og kjøper det vi har brukt for og passer til vår lommebok.
Godt en ikke blir kritisert av familie og venner da.... 
Velger vi å kjøpe noe som er dobbelt så dyrt som det vi kan få på Clas Olsson eller Biltema?
Bare lurer jeg... for når det kommer til garn så skal vi loses mot norsk kvalitet.

Da var luringen over og jeg har i dag heklet av gammelt garn og irritert meg grønt over det garnet fordi det deler seg. Triplex var bra, men nå er det veldig mye som er mer bra.

Men har jo også strikket ferdig uglebuksa i 4 år. Den er i lilla merino ekstra fine. Rett og slett et fantastisk garn som jeg har lagt min elsk på. Herlig å strikke av. Holder seg fantastisk etter vask. Masse lekre farger. Og det koster ikke skjorta!


Slik ble den. Og det holdt med garn som jeg skrev i oppskriften. Traff akkurat på en ugle i høyden også. Så nå kan jeg trygt starte med neste ugleprosjekt. 
Den som vil vite hva det er må følge med her. For her dukker alltid mine nye design opp først.


Slik så du ut når jeg stod opp i dag.
En nydelig dag på hytta her på Tingvoll i Møre og Romsdal.
Og med en slik dag kan en hoppe over medisiner også. For i dag ble det en god dag med slikt godt vær. Så på formiddagen ble det å male pilarene med murmaling. Det gikk unna på vel 1 time.
Så skulle gubben få hjelpe til å sette opp en stolpe på enden av hytta.


Og hva skjedde?
Jo da han satte igang og ventet ikke på besøket som skulle hjelpe han. Stolpen var på plass når de kom. Men han fikk hjelp til å skjære og skru til gulvet igjen.
Og så lagde jeg biffsnadder av hjortekjøtt med bernaise og pomes frites. 
Vi koste oss med å spise middag ute i finværet. 
Og nå må jeg inn for å finne mer håndarbeide siden jeg har lagd ferdig det jeg holder på med og har gått tom for garn til teppe.
Da blir det en mariusgenser i lys lilla til min eldste datter som skal settes igang.
Og kanskje litt hekling på de 5 teppene som ligger her og roper.
Har jo kun 6 tepper her på hytta nå. 
Kjekt å bytte på.
Og snart er det håndballkamp... den skal jeg se på.
Men dropper det jeg gjorde i stad. Hørte på strikkepodcast, så på håndball og strikket uglebukse.
Så da blir det kvelden fra nettet her i kveld.







Ingen kommentarer: