tirsdag 12. april 2016

Uglebuksa er klar

Da er mønsteret på uglebuksa klart.
Kjekt med testere som plukker feil og gir gode tilbakemeldinger.


Slik ser den ut. En helt enkel bukse med ugler i siden. Den ble meget godt mottatt av eieren sin. Hun tittet veldig hun miniprinsessa på 2 år.
Gøy å lage ting til henne. Hun kler alle farger så en kan herje vilt. Så det ble en i cherise også. Yndlingsfargen til både morra og hu bessa sjøl.

Mønsteret finnes her:
Uglebukse

Fanateppe vokser stille og rolig oppover i størrelse.
Det er forholdsvis enkelt å hekle, lite tråder å feste i forhold til mariusteppe.
Håper det er ferdig om en mnd tid.
Siden en må ta det rolig fremover så er det kjekt å sitte der og hekle litt om dagen.


Har startet å felle i begge sider nå så det går en klase ned for hver rad. En merker ikke så mye av det enda. Det eneste er at det blir noen færre tråder.


Har kommet ganske langt på høyre side.


Disse har jeg nå lagd ferdig mønsteret på og de er lagt ut for testing i Buglas Design på Facebook. Så raskt det er godkjent så legges det ut som gratismønster der inne.


Og et par kjoler til har det blitt på miniprinsessa. En del koselige stoffer ligger igjen etter ungene. Så nå får de bein å gå på her.


Her ble det litt til overs etter påskeduken på hytta. Kjekt å bruke litt av det til denne kjolen.


Kurs på c2c er ferdig. Denne lappen ble valgt siden den er liten.
Det blir lagt ut i Corner to corner Skandinavia gruppa på Facebook når det er testet ut.


I dag har jeg puslet litt med søm. Jeg risset et gensermønster til ene barnebarnet siden hennes mamma har lyst til å lære og sy. Så fant jeg fram stoff som er minst 25 år gammelt. Vrangbord som nok er rundt 20 år dukket også frem.
Det er mye i mine gemakker så her er det godt å få brukt litt. Har nok minst 3 meter av dette stoffet så det blir nok flere gensere ja. Og kanskje en bukse med ene frontbeinet med slikt stoff og resten i ensfarget joggestoff. Får se hva jeg har. Ihvertfall har jeg grønn isoli.
Er kos å sy litt igjen. Mange år siden jeg sydde klær sist. Så det er kjekt å ta det opp igjen.

Så nå blir det å ta det rolig fremover for å få helsa på rett kjøl igjen.
Håper ihvertfall på at det bedres.




Ingen kommentarer: