tirsdag 19. april 2016

Litt pusling blir det jo

Her går det i sakte tempo om dagen. Kroppen sier det og det merkes meget godt.
Så da må en pusle med ting og ja ting tar lang tid.
Men godt en klarer å pusle tenker jeg og kjenner at noe drastisk må gjøres med hverdagen min hvis ikke så går jeg nok rett på veggen snart.

Så da prøver jeg å konsentrere meg om håndarbeide og om å gå litt turer.

Fikset ferdig dette mønsteret og la det ut på Ravelry. 
Tok nok dobbelt med tid av hva en vanligvis gjør. Men hurra jeg klarte det. 

Så her blir det små ting som lages.
Hadde lagd en slik, men var ikke fornøyd fordi den var for tett. Så da lagde jeg en ny og den ble jeg fornøyd med. Den er lagd over et glass fra First Price glass som det har vært sur og søt saus i.
Med sand eller grovsalt i bunnen ble det en super lykt.


Trivelig med litt levende lys i heimen.


Og så var det denne da. Stakkaren har vært med på så mye at nå måtte den få et bånd rundt toppen. Slapp, men like flott med lys i ble den foreviget og puslet frem et mønster på den.


Heklet dette for en god stund siden, men har ligget på hobbyrommet og glist mot meg. Men så fant jeg ut at nå får jeg se om det gikk ann å fikse denne. Tre sømmer og litt zikk zakk så ble den ferdig.


Rypeputa ble til for en stund siden.
For å si det mildt så pleier jeg å strikke en slik pute på en dag når formen er bra. Denne gangen gikk det mange dager før jeg klarte å få den ferdig. Holdt på å gi opp underveis. Men sa til meg selv at nå må du da klare det! 
Håper formen bedres etter hvert for nå er den rimelig lav.
Men er nok min egen skyld for jeg har i 2.5 år presset meg til å gjøre det som jeg mener kroppen burde tåle. Det viser seg at det går jo kun en vei og det er nedover. Så med konstant hodepine i 2.5 år så sa kroppen nå stopp. Med så mange diagnoser som jeg har så burde jeg vist bedre, men når en vil så vil en. Og da går det en lang stund før det sier stopp.

Så da pulser jeg litt videre her med noen små ting.
Det gjør at dagen går raskere og bedre form nærmere.



Ingen kommentarer: