søndag 13. mars 2016

Her ble det noen rolige dager

Når ryggen er på det verste så får en ta det litt rolig på hytta.
Fem diagnoser i ryggen som krangler om å få mest oppmerksomhet er slitsomt iblant. Da er det godt å en super godstol på hytta der en kan synke ned og nyte utsikten vi har. Samt å herje med håndarbeide.

Vår fantastiske utsikt som jeg stadig titter opp på. Den gir ro i sjela. 

Og her er jeg igang med jakke til meg selv. Ble ikke helt fornøyd så jeg startet på nytt. 

Andre ullbukse gjorde jeg klar for avreise til østlandet. Kun strikk og knapper igjen.

Siden bestmorteppe jeg hadde på bestilling er ferdig så plukket jeg frem dette teppe. Willowsrutene som jeg jeg er veldig glad i. Dette blir et teppe til meg selv som jeg skal ha i stua hjemme. Kjekt å ha noe og holde på med når en koser seg på hytta. Har blitt noen tepper der. 

Og besøk fikk vi på lørdag morgen. Den forsvant når vi gikk ut.
En flott helg nok en gang på paradiset vårt på Tingvoll.

Og så bar det hjem og sy denne posen. Den skal være med til uka når jeg skal besøke siste skuddet på stammen av barnebarn. 

Fronten er strikket med ugler. Løvenes konge stoffet ble valgt inni. Både min datter og jeg elsker farger og det vises i hva som lages. Så nå har han miniprinsen det godt nedi vogna si.
Den er lagd slik at det er glidelåser på hele dynedelen så den kan tas av. 
Alt er selvkompnert, men jobber med å lage mønster på ugledelen. Det gjenstår litt som nok blir ferdig i påsken. Da skal mønsteret testes ut av medlemmene i testgruppa mi på Facebook. Det blir et salgsmønster som kommer på Ravelry og på bloggen min.
Resten håper jeg å få lagt ut trinn for trinn bilder på. Da kommer det her på bloggen. 

Så bar det hjem og med tidlig middag på en søndag er det oftest behov for noe varmt på kvelden. Denne gangen ble det pizza siden det var litt vel mye geitost hjemme. Og som vi koste oss. Kjekt å ha ferdig pizzadeig i skapet som det kun er å fylle på med olje og vann. 

Og latteren satt lett når jeg festet trådene på denne vaskefilla. Den er heklet i c2c og har tema: Ikkefølgemedfilla... Var nok rimelig trøtt når vi reiste på hytta på fredag siden jeg ikke oppdaget at jeg avsluttet for tidlig på ene omgangen. Men pytt... det er en vaskefille. Rekke opp droppet jeg.
Så da var helgen slutt og det er jobb i morra. Håper ryggen holder fremover så jeg kommer meg til østlandet.



Ingen kommentarer: