søndag 6. mars 2016

Årsmøtehelg på distriktet

I helgen var det duket for årsmøte helg i Møre og Romsdal husflidslag.
Det betyr en god del håndarbeide mens en er tilhører.
Så det ble en trivelig helg på Seilet i Molde.

På fredag kveld heklet jeg ferdig dette etter vel 1 mnd hekling. Litt annet innimellom gjør at det tar litt lengre tid enn antatt. Men koser meg masse.
Kun noen tråder som er igjen å feste.

Som sagt noen tråder.


Og her er alle sammen. Så de skal telles for å se om jeg har klart å få til at det blir mindre enn forrige på 2009.

Slik ser mønsteret ut på nært hold. Det er mye jobb å bytte tråder, klippe tråder, flytte på et så tung teppe. Ja masse jobb. Men superfornøyd.

Og jeg måtte teste det på dobbeltsenga så jeg fikk målt det nye teppet som skal bli til dobbeltseng. Det skal henge litt nedover kanten på begge sider på senga som er på hytta, ikke denne.

Og det har jeg startet på, MEN heklet feil... 

Feilen er her på venstre bilde. Her har jeg rekt ned 5 omganger. Ble 11 tilsammen. På bilde til høyre har jeg kommet et godt stykke opp igjen. Jeg rekker kun ned litt av radene, klipper trådene og rekker kun ned det. Så heklet jeg meg opp igjen og fortsetter. Det blir ganske mye ekstra tråder å feste, men tar kortere tid enn å rekke ned hele lengdene.

På årsmøte så vi disse flotte hjertene. Jeg har sett de på pinterest, men har ikke tenkt på å kunne lage de. 

En av damene prøvde seg frem. Med litt justering så kom hun frem til resultatet.

Og denne måtte jeg jo prøve å strikke videre på... kult, men vrient.

Og så ble det jo noen omganger på vognteppe/ vognposen med ugler. Den er straks ferdig fordi vognposen er 70 cm høy, mens vognteppe er ca 80 cm langt og 60 cm bredt.

Siden jeg var ferdig med å feste tråder på teppet så tok jeg med meg garn for å teststrikke neste uglebukse. Denne er i 4 år og i cherise. Mønsteret stemmer perfekt hittil. Så i morra kveld er det å få på plass diagrammet til ugla så mønsteret kan legges ut i testgruppa mi på Facebook.









Ingen kommentarer: