tirsdag 1. mars 2016

Femtilillelappen og marius

Nettopp gi bort har jeg tenkt på lenge, men hvordan jeg skulle gjøre det har jeg vært usikker på. Siden jeg har vært medlem i Røde Kors i mange år så meldte jeg meg ut.

Istedet for å betale til sentralt hold og noe til lokalt så vil jeg heller at pengene mine skal gå til de som utøver en av tjenestene jeg har hatt glede av å være med på. 

Med mange år i den organisasjonen med mengder av gleder og noen få sorger så vil jeg gjerne bidra videre. Men da ligger opplæring og øvelser mitt hjerte nærmest.

Siden min datter og svigersønn er medlem i Lillesand Røde Kors og de skal nå kjøpe ny båt. 
Det er et stort løft for en liten forening og det mener jeg må støttes, ikke bare nå når båten skal kjøpes, men jeg tenker på videre med øvelser og drift av båten. 

Det koster å drive beredskap.

Så dermed har jeg satt inn trekk på min konto på kr 50,- hver måned som da fyller opp for kontingenten jeg betalte i året.

Her er bilde av båten de skal kjøpe. Den er bestilt og bygges faktisk på øya der jeg bor. Så det blir noen turer forbi for å se fremdriften.
Bildet er gjengitt med tillatelse fra leder i Lillesand Røde Kors.

Så her er det ikke noe Giwaway med garn og mønstre, men gi bort en lapp til et godt formål.
Men plutselig så gir jeg bort noen mønstre også.
Da plukker jeg ut mottakeren selv.

Kontakt: Lillesand Røde Kors via denne linken hvis du tenker som meg. Støtt gjengen som virkelig gjør arbeidet med at folk skal ha det tryggere på sjøen.

Og bor du i området denne båten opererer og er bruker av båt selv så bør du vel bli med på Femtilillelappen?

Så da setter jeg meg å hekle videre på dette teppet.

Så lang har jeg kommet på teppet pr i kveld. Det skal være 5 kryss så nå har jeg passert nr 3 og feller i begge sider. Og det er straks ikke mer ensfarget på venstre side.
Så da går det kjapt videre. 

Og så har han far lagd kasser til min venninne og meg. Overskudd etter gulv fikk en ramme på seg og vips så har vi flotte kasser til alle våre garnnøster.
Han lagde en til meg ved juletider og den er testet ut og jeg er meget godt fornøyd med min. Så nå har vi en hver i 75 cm, en i 100 cm og en 130 cm. 
Det betyr at vi har plass til borti 30 nøster på den lengste og det trengs for på omgangen jeg er på nå med mariusteppe så har jeg borti det antallet.



Ingen kommentarer: