søndag 28. februar 2016

Ullbukse og teppehelg

En håndarbeidshelg hjemme siden det kom vel mye snø på hytta. Snømåking er ikke akkurat det beste for min  rygg og heller ikke gubben sin om dagen. 

På torsdag var jeg på strikkekafe på Inspirerende hobby (en av mine lokale garnbutikker).
Der var jeg tilstede og viste frem corner to corner i ensfarget og i farger.
Som jeg koste meg den dagen.
Og når det da er avslag på garn så må en passe på. Dermed ble det noen nøster med hjem siden jeg hadde tenkt å lage en uglebukse.
Denne jenta elsker fletter og har fått dilla på ugler. Så her blir det nok mer i den duren ja.

Førstemann ut var vognposene. Her er pose nr 2 på gang. Nr 1 er i monteringsfasen om dagen, men siden ryggen streiker så blir det ikke så voldsomt mye om gangen.

Og så fikk jeg gjort ferdig ullbuksa til minstemann på fredag. Måtte rekke opp vrangborden oppe fordi den ble for vid i livet. Og da oppdaget jeg at jeg hadde glemt å strikke den høyere bak i rumpa. Så da ble det en runde til med vrangbord. Nå er damen fornøyd. Slik er det når en strikker etter innfallsmetoden og ikke har mønster å forholde seg til.

Og så når den var ferdig på fredag så satte jeg igang med dette garnet fra drops. Her ble det magic loop. Og en uglebukse er på gang,

Litt opp og ned. Frem og tilbake. Justering av høyde på uglene underveis. Kjekt med en testbukse til en av mine egne barnebarn. Og her er den ferdig strikket og fått på øyer. Veldig godt fornøyd i dag med resultatet. Så jeg satte meg ned å skrev ned det jeg har gjort. Samt at jeg i morra skal gjøre noe jeg ikke har gjort før: Tegne diagram på fletter... 
Så jeg er spent på om jeg får det til, hvis ikke så må jeg skrive det i skrift for det fikser jeg.

Og så fikk jeg jo med meg mitt bestilte garn til nytt teppe på torsdag. Førti nøster med mørk rød Karisma for Drops. Og så var jeg så heldig å få kjøpt garn på salg på Rauma for noen uker siden. Da ble det med 65 nøster i grått. Tok med vel mye, men er usikker på hvor mye garn det går til en dobbeltseng i mønsteret jeg har valgt.

Det ble da litt hekling på mariusteppet også. 

Passerte i kveld andre krysset og godt innpå nr 3. Og så feller jeg i begge sider så det blir en klase mindre for hver rad.

Og hit var jeg kommet på fredag kveld. Et godt stykke lengre pr i dag, søndag kveld.
Så i morra er det jobb og litt hekling på kvelden. Håper å være ferdig i løpet av et par uker siden jeg har en del andre ting å gjøre ferdig også. Så da må teppet vike fordi det ikke skal være ferdig før i oktober. 
Så da er det å tusle på jobb i morra og hjem etterpå for å hekle litt og skrive videre på mønsteret til buksa. Den skal graderes også. Samt å gjøre den ferdig for teststrikk i gruppa mi.


Ingen kommentarer: