onsdag 20. januar 2016

Vognposen begynner å ta form

Siden jeg og en venninne skal holde gimpekurs førstkommende lørdag så måtte jeg lage en lyslykt som er veldig enkel. Kjent når en er nybegynner.
Den har 6 rader med gimping rundt seg. Det er brukt Senja garnet. En liten rest ble brukt opp.
Heklenål nr 3.0.
Heklet en kant med fastmasker i bunnen og toppen. Samt en pyntekant med 2 staver, 1 picot (3 luftmasker, kjedemaske i første luftmaske), 2 staver i samme fastmaske. Hoppet over 1 fastmaske og heklet det rundt videre.
Litt salt i bunnen og så et Tlys så har en en flott lykt.

Trivelig med lys i mørketiden syntes jeg.

Og så går det fult unna med vognposen så en knapt enser at en har strikket feil.
Men kjekt at jeg lærte som ung å bare rekke ned fletta. Da går det raskere opp igjen. Tok meg 15 min det her.

Og slik er det ferdig. Så nå må det ventes på knapper som skal være til øyne på uglene. Glidelåser til 3 sider. Dyna er alt på plass og skal kun klippes til. Stoffet som skal være inni ligger hjemme. Men stoffet til baksiden av posen den kommer til uka sammen med glidelåsene.
Og i dag måtte jeg bestille nye glidelåser.
Når jeg hadde sendt den bestillingen så kom jeg på at jeg hadde glemt å kjøpe snor forrige gang, og jaggu glemte jeg det denne gangen også.
Men har en del snorer liggende av ymste typer så jeg får se der først.
Ellers så tvinner jeg bare en av kunstfibergarn.

Så da er det å skrive ned mønsteret på den strikkede delen og kontrollstrikke den. Fikk en bestilling på den strikkede delen på tirsdag og det var kjekt for da får jeg kontrollert med en gang. Men trenger en teststrikker på den.
Så det får jeg se om jeg finner eller en melder seg frivillig.

Så da var det å strikke videre på Marthejakka hjemme og to par til med tova tøfler tur/ retur jobb.

Her er ryggen akkurat kommet på pinnen. Så dette blir 3 jakka. En voksen og en på 6 år fra før.
Og når denne er ferdig er det kun 2 stk igjen. Da er det en voksen og en i 3 år igjen. Størrelsene i barn legger jeg opp etter innfallsmetoden da de ikke finnes som mønster. 

Så da var det svart og turkis denne gangen. Syntes den fargen er så flott i de sokkene. Den lyser opp og er frisk.

Så da blir det en ferdig sokk i morra. Og da er det kun 3 sokker igjen.....
Blir godt med en pause nå.






Ingen kommentarer: