søndag 24. januar 2016

Tepper og vognpynt

I dag kom pakka fra Sparkjøp så nå er den naturfarga babyulla kommet i hus. Dermed startet jeg på teppe til miniprinsessa i kveld.

Og det kom 60 nøster med marine Rubin også, dette er til dobbeltsenga til eldste dattera i mariusmønster. Det skal bli 200 cm bredt og 150 cm høyt. Puter dekker resten oppover og hun vil ikke ha det høyere. Det er jo kjekkest å ha det nede ved beina.
Hvit og rød i det garnet har jeg på lageret mitt, er overskudd fra andre prosjekter. Det er så kjekt med corner to corner for det skal veldig stor fargeforskjell til for at det syntes siden det hekles på skrå og frem og tilbake.

Her er jeg i gang med Mini Mus teppe. Skal ha 39 ruter i bredden før mønsteret starter. Så i løpet av morgendagen er jeg nok godt i gang med mønsteret på det teppe. Denne miniprinsessa har bursdag i mars så da tenkte jeg å ha det ferdig. Antar å bruke ca 3 uker på teppe, men det spørs om jeg tar det med på hytta til helgen eller ikke. Gjør jeg det så er det ferdig litt før ville jeg tro.

Er i godt driv på mariusteppe til prinsessa. Har igjen noen få runder før jeg skal starte å felle i venstre side. Og 3 omganger før jeg startet på kryssa. Men nå må det vike litt for Mini Mus teppe. Dette skal være ferdig i oktober. Så det haster ikke. Men gjør det ferdig og tar det med nedover i sommer så det ligger klart til bursdagen.

Når jeg kom hjem fra jobb i dag så ble det en sunn latter. Jeg trodde jeg hadde bestilt 2 stk klyper på ebay. 

Men når de kom så hadde jeg bestilt 2 pakker. Og da har jeg altså 20 stk og ikke 2 stk.
Så dermed kan jeg jo lage mange vognpynt av disse. For ikke å glemme at jeg bestilte 4 stk av blanke. Så da kommer det vel 40 der... Ler
Men kjekt at de kan brukes til bukseseler, votteklyper og masse annen stæsj.
Så da var det å telle seg ut så en begynner rett på mønsteret på a Mini Mus.




Ingen kommentarer: