søndag 31. januar 2016

Hyttekos er toppers

På tirsdag dumpet det babyull fra Sparkjøp og da var det å trå til med miniprinsessa sitt sengeteppe til juniorseng.

Så langt kom jeg på tirsdag kveld når jeg var på besøk hos en venninne.

Hårrullene jeg kjøpte på sparkjøp viser seg å være gull verdt. De er supersmarte å rulle opp garn på. Jeg fikk også av Huldras håndarbeide et sett, så dermed har jeg nok til teppene jeg lager.

Disse kjøpte jeg på ebay. Men jeg foretrekker faktisk hårrullene fremfor disse.

Og i helga kom jeg ganske langt på teppet. Det er Mini Mus som er på nåla denne gangen.

Her ses "kassa" gubben har lagd, den fungerer perfekt.

Blir litt tråder å feste på denne også, men langt ifra så mange som på mariusteppe. Der havnet jeg på 2009. Nå har jeg "knekt noen koder" på det teppet som gjør at jeg nå har langt mindre tråder å feste.

Hit har jeg kommet i kveld.

Her ses nå a Mini godt på teppet. Jeg antok at det ville ta ca 3 uker. Men etter 6 dager er jeg snart halvveis. Det hører også med til historien at jeg denne uka skal montere en mariusgenser for en kunde og starte å sy vognposen.
Dermed går det vekk en del tid til det. Men målet er 3 uker.

Denne helga ble det hytta til slutt, vi var usikre på grunn av været Tor som skulle herje. Men det var knapt nok merkbart hos oss.

Hytta i vinterdrakt er alltid flott å se på. Så når sola dukka opp så forsvant jeg ut og tok litt bilder.

Et fantastisk flott dag. Hadde vært flott å ta på seg skia og gå på tur. Men pliktene kaller og jobb i morra. Så da ble det bilen hjem i stedet.

Ble godt med måking på oss i går. Men når en har en gubbe som har tilrettelagt det på best mulig måte så er det toppers.

Bare rett og slett nydelig.

Utsikten vår er det ingen ting å si på.

Så var det på tide å sette nesa hjem..... etter en flott helg.

Slik er måkinga tilrettelagt.

Her ses det at det er enkelt så skyve snøen ut fra verandaen.

En står og "skjærer" blokker av snøen og en skyver det ut.

Og når jeg kom hjem etter denne flotte helgen så lå knappene til vognposen å ventet på meg.

Og etter min mening så passer de perfekt til å få frem ugla på posen.

Og så dukket denne opp i hjemmet denne uka. Det har vært utrolig gøy å få designe både luer og votter. Nå er det pannebåndet som straks er ferdig. Så står det sokker for tur.

Og så dukket jeg opp i lokalavisa. Så trivelig å bli satt pris på det en gjør. Fokset mitt er alltid rettet mot kursing av gamle teknikker. Forrige helg var jeg på Hansgården og hold gimpekurs. Kursene på det stedet arrangerer jeg gratis for eieren. Hun har kjøpt stedet for å drive kultur og det beskatter jeg stort. Derfor gjør jeg det på dugnad.

Så da er det å ta fatt på en ny uke med jobb og masse håndarbeide.








Ingen kommentarer: