søndag 3. januar 2016

Romjul og nyttår på hytta

Da ble det nyttårsaften på hytta med god mat og godt drikke.
Og selvfølgelig blir det mye håndarbeide.
Kroppen trang å hvile noen dager nå så da ble det hekling etter storteppe.
Det blir et vakum etter store ting selv om en har begynt på nytt før en er ferdig.
En vanvittig tilbakemelding på mariusteppe.
Jeg hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at det skulle bli så ekstremt mye av flotte tilbakemeldinger.
Så i dag har jeg bestilt garn til nytt teppe.
Nå i lys lilla, hvit og mørk lilla.
Dette er til barnebarn nr 2.
 
Men siden jeg har sa ekstremt mye restegarn så blir det bestemorruter her.
Når jeg lager ting så kjøper jeg ekstra garn. Vrient å beregne når en ikke har noe mønstre. Må ta alt på tanken om hva en mulig kommer til å bruke.
Så jeg har igjen godt etter siste teppe.
Har igjen 5 marineblå nøster, 4 halve hvite og 1 rødt.
Så det går i haugen for en barnegenser.
 
Her brukes det rester i lange baner. En bestilling på et teppe er godt å kunne få så en tømmer ut litt rester. Har startet å hekle de sammen nå.

Og så var jeg vel lei gardinene på hytta så jeg var så heldig at jeg fant 7 lengder på salg på Sparkjøp før jul. Kjekt med gardiner til 50 kr lengden.
Så da ble symaskinen med denne gangen og nye gardiner kom opp.
Jeg splittet to av lengdene så da fikk jeg duk til bordet også.
Og endelig fikk jeg noe stoff som var mykt nok til forheng på grovkjøkkenet (der vi har kjøleskap, fryser og ting som bråker).

Her er ene vinduet i stua.

Og utsikten vår som jeg aldri blir lei av.

Litt uværsskyer på morran var det også.
 
Så i morra er det hverdagen igjen.
Med strikking av sokker til noen flere, nytt design på babyteppe til neste barnebarnet og så blir det å lage en vognpose til han også. Fikk bestilt perler i kveld som skal være til øyne.
Godt med hjelp fra en perlevenninne som veiledet meg. Vrien å se hva som passer via Ebay. For med den prisen kan en vel kjøpe rimelig mye ekstra.
Så da får en vente på perlene. Garnet er i hus, men dyne til posen må kjøpes inn på Jysk.
 
 

Ingen kommentarer: