søndag 10. januar 2016

Nyttår og nye prosjekt

Her startes det opp med nye prosjekter i fleng.
Forberedelse til gimpekurs også som går av stabelen på Hansgården på Averøya den 23. januar. Alt er bestilt av utstyr så nå er det å lage opp en lyslykt etter mønsteret jeg har.
Alt som skal brukes på kurs designer jeg selv for da slipper jeg copyright problematikken.
I helga har jeg tenger nye mønstre. Puter, sengeteppe i c2c og en ny kreasjon som jeg er spent på om slår til.
 
Min venninne har lagd maskemarkører til meg i noen år og de er bare supre. Jeg la merke til på en amerikansk side at de hadde omgangstellere. Dette så smart ut så jeg gav henne tipset. Og det falt virkelig i smak det her. Fantastisk verktøy når en må telle omganger. Har for vane å glemme og telle. Så nå har jeg både for tynne og tykke pinner.
De er flittig i bruk og tenker at dette blir toppers venninnegaver også. Så det raser nok inn med bestillinger fra meg.
Hun treffes på Kreativ Kaos på Facebook.
 
Og sokkene fortsetter her i huset. Nå er par nr 18 og 19 ferdige.
Da er det kun 2 par igjen. Et i str 40 og et i str 41.
Da strikker jeg restesokker og legger de på hytta for der er det gulvkaldt.
Mønster ligger som gratismønster i Buglas Design på Facebook.
 
Og første mønster er nå oversatt til engelsk. Jeg leter etter en eller flere teststrikkere nå. En må kunne både norsk og engelsk.
Mønsteret kommer på Ravelry så rask det er testet/ gjennomlest.
 
Så var det å lage et bessateppe til som skal være til neste barnebarn som er på tur i slutten av februar.
En gutt så da ble valget å bruke garn fra strikk for livet på sparkjøp. De fargene er så klare og flotte. Så jeg kjøper en del av de og da støtter jeg en god sak samtidig. Jeg støtter vårt lokale dagsenter her på øya med håndarbeid på deres utlodning som de har i oktober hvert år.

Og kake må det jo bli når han far har bursdag. Ostekake uten melk og gluten.
Her ligger oppskriften min på Ostekake.
 
Så da blir det å avslutte kvelden med litt c2c hekling på neste mariusteppe til barnebarn nr 2 i rekka.

 
 
 

Ingen kommentarer: