søndag 13. desember 2015

Nærmer seg jul i heimen

Nå er jula snart her og jeg har sendt alle pakker. Gjort ferdig alle julegaver, selv om jeg er sent ute i år. Og nå koser jeg meg med å forberede neste jul og før det noen bursdager.
Og for ikke å glemme at det kommer et nytt barnebarn utpå vinteren.
Så her er hentesettet i full gang.
Bare å vente på at datteren bestemmer seg for tema på vognposen så jeg får startet å designe den.
Men først ble det gjort ferdig en flaskefrakk.
Jeg har savnet noe som pynter opp vannflaska på bordet i høytider og i hverdagen.
Så dermed tenkte jeg at det måtte jo bli noe staselig. Og dermed fra flaskefrakken ferdig.

Jeg strikket den i rød og hvit siden det snart er jul. Men den kommer i flere varianter, både i mønstre og farger. Tenker at datteren min ønsker seg en i grå og svart.
Mønsteret er lagt ut på Ravelry:
Det kan også bestilles via bloggen min:

På hentesettet så ble det litt surr i økningen på armene så da tok jeg frem det nye fantastisk verktøyet jeg kjøpte hos Kreativ Kaos på Facebook.
En omgangsteller. For et smart lite verktøy. Bare rett og slett elsker det etter noen få omganger. Gleder meg til jeg får de som er tykkere for da blir fletter på vognposen superenkelt. Slipper å telle omgangene mellom flettene.

Hun her som da heter Amalie vinnisse gjorde jeg ferdig i formiddag. Hun fikk hode som jeg nålfiltet og armene sydd på. Og når har jeg startet på forkle hennes. Hun skal flytte til Molde om kort tid og feire julen der.

For ikke å glemme at jeg har strikket ferdig første tunikan til sommeren 2016. Denne er i str 6 år og lengde til 8 år. Det blir flere av disse. Liker mønsteret så godt. Det heter Bella. 

Så da får en strikke ferdig forkle til a Amalie nå i kveld og montere ferdig snøprinsessa i løpet av uka. Fant garn i går til håret hennes. Så da får jeg se om jeg finner noe isblått garn i morra til kjolen hennes. Den skal være hvit og har innslag av isblått.





Ingen kommentarer: