søndag 20. desember 2015

En uke med juleforberedelser gjør at det ikke blir så mye strikking og hekling, men litt klarer en jo å få unna. Dette er mest fordi jeg må hvile innimellom. Kroppen krever det.
 
Her er jakka til nykomlingen ferdig strikket. Han har meldt sin ankomst i slutten av februar. Så bessa får kjappe seg å blir ferdig i tilfelle han vil dukke opp når det passer han.
 
Buksa er godt over skrittet så den er med på bussen om dagen. Kjekt å strikke babytøy igjen, det går jo så kjapt.
Mønsteret har datteren min plukket ut selv, det er fra Rauma.
 
Og så ble jeg plukket ut til dagens kjøpeoppskrift på strikkeoppskrift.no.
Det er gøy å få litt blest om det en sitter å knoter til. Denne er til et vertskap i romjula.
Så nå må jeg ile til å kjøpe flere vannflasker for dette blir nok noen julegaver til neste år.
Strikker en de i babyull passer de til vinflaskene.
 
Her ses den til vinflaske. Begge mønstrene kan bare byttes ut med garn så får en forskjellige størrelser.
Den blå har jeg kun strikket i stor enda.
 
Dette trekket til tennbrikkboks la jeg ut i gruppa mi på Facebook i går. Den heter: Buglas Design.
 
Så i jula blir det å hekle på et sengeteppe til barnebarnet.
Han fyller 10 år i februar og da er det på tide å få et sengeteppe.
Det hekles i corner to corner i Rubin.
Jeg har nesten kommet halvveis.
Så det blir hovedfokuset her fremover, men buksa til han miniprinsen må jo også gjøres ferdig.
 
Ha en flott håndarbeidskveld
 
 
 
 


Ingen kommentarer: