søndag 6. desember 2015

Juleforberedselser i heimen

Ja nå nærmer det seg jul og jeg gjorde ferdig det meste i helga. Pakket inn gaver og alt er klart for sending i dag.
Så nå kan jeg roe ned og bake litt, som jeg da alt startet med i kveld.
Ble noen bondekaker.
Får tenke over hva jeg ønsker å bake de 2 neste helgene. For hverdagene må jeg tenke på helsa.
 
 
Og når det er jul så blir det julekuler som maskemarkører. Spesialtbestilt hos Kreativ Kaos.
 
Og så har jeg endelig fått på plass alt garnet på hobbyrommet. Nå har jeg super oversikt.
Fikk også kjøpt bokser til resterende stoffer som lå og fløt. Samt ryddet selve bordet.
 
 
Kassene til venstre er restegarn. Så over jul blir det å lage kluter for det er full kasse med bomull.

 
Her er noe av garnet.

 
Her er det også garn.
Ja jeg har masse garn, men i år har jeg brukt 754 nøster med garn. Så dette holder vel til vel 1 år.

Og så måtte jeg høre med vennene mine om hvilke farge jeg skulle velge til neste prosjekt. Og valget falt på den øverste. Gleder meg til å designe denne.

Og når en rydder så er det greit å rydde inni melonen også. Disse nålene lå inni den. Så der var alle nålene tilbake på plass.
 
 
Gjorde ferdig denne i helga, designet den for lenge siden og hadde vel egentlig glemt bort hele greia. Så da måtte den teststrikket. Ser at jeg strikker litt løst med pinne 2,5 til babyull. Så neste gang blir det pinne nr 2,0.
 
 
Og her er resten av sokkehaugen min. Det ble 10 par hittil. Men jeg har igjen 5 par til. Fire av de parene er til min datter, barnebarn og meg selv. Og et par som jeg fikk på bestilling. Disse tar jeg 300 for i damestørrelse, 350 for herrestørrelse og 250 for barn (under 10 år). De er strikket i Fritidsgarn og koster derfor ca 150 kr for materiellet til damestørrelsen. Noen har sagt at dette er dyrt, men det bryr jeg meg lite om. Jeg har sluttet å bedrive velledighet til andre enn mine egne.
 
Jeg mottok en link som melding på Facebook og koste meg med å lese den. Så trivelig det var å ta en tur til Kristiansund i anledning Forforbundets uke der.
Tusen takk for at jeg fikk komme.
 
Så da er det å strikke et vintroll som jeg har bestilling. Samt å nålfilte 2 sitteunderlag med fotball på. Så nå roer jeg ned og koser meg frem til jul.
 
 

Ingen kommentarer: