mandag 9. november 2015

Nytt sokkegarn

Nytt garn testes ut på sokkene mine. Denne gangen Eskimo fra Drops. Det garnet er litt tykt og dermed blir sokkene litt for store i forhold til mønsteret. De skulle vært str 40, men ble nok ca 42.
Så nå er Iglo fra Europris kjøpt inn for å testes ut. Det er 5 meter mindre på 50 gr. Mulig det også er litt for tykt. Men nå skal det testes.
 
Her er sokkene i Eskimo.
 
Så tenkte jeg å tegne mønsteret på de blå gryeklutene, men her skjedde det noe for de røde ble resultatet. Så da drømte jeg meg bort igjen.
Så nå får jeg tegne de blå så de kommer seg under et juletre.

Og slik ble de røde. Mønsteret er lagt ut på Ravelry.
 
Og nå er det å gjøre ferdig julemessa med all planlegging og forberedelser for husflidslaget før en tar sats og lager putene som skal gis bort til jul.
 

Ingen kommentarer: