onsdag 4. november 2015

Marthejakka var ønske

Et ønske om en jakke til døtre og barnebarn er under produksjon.
Og da falt valget på Marthejakka fra skappel.
En superenkel jakke som går råkjapt å strikke.
Men når en har noen småtasser så må jo også de få jakker.
Så da prøvde jeg meg på 8 år først. Hun som skal ha den er 6 år, men veldig lang og tynn.
Så jeg la opp noen masker og testet ut, og traff greit på første forsøk når jeg målte etterhvert som arbeidet skred frem.
Og i går kveld strikket jeg kanten rundt og fikk kjøpt knapper.
 
Og slik ble den.
Så da er håpet at den passer greit til barnebarnet. Bredden og høyden er strikket etter mål, det jeg er usikker på er om ragelsarmsfellingen er bra.
Men det får tiden vise når den er mottatt av a minimor som bor 70 mil unna.
 
Så da er det å ta fatt på mammans jakke og så jakka til mini prinsessa på 19 mnd.
Og en skal ikke se bort ifra at jeg finner meg et supert akrylgarn og strikket til meg selv også.
For strikking blir det en god del av fremover siden jeg er skrall av astmaen...
Det betyr at jeg må holde meg unna miljøer med parfyme!


Ingen kommentarer: