søndag 6. september 2015

Hyttehelg

Det ble en tur på hytta i helga i øs pøs regnevær.
Men hva gjør vel det når en har nok å bedrive tiden med. Siden jeg har startet firma så er det nok å sette seg inn i.
Denne gangen så var det fakturaprogrammet som jeg måtte lære meg.
Valgte et og det viste seg å være veldig enkelt.
Så da blir det å fakturere kommunen når vottene er ferdige. Luene og pannebånd ligger der fra før.
 
 
Forrige gang jeg var på hytta så tok jeg med meg 2 kasser med restegarn i samme tykkelse.
Så i helga startet jeg på en bestilling med bestemorruter.
Det blir alltid litt ekstra garn igjen som ikke er nok til 2 runder på en rute innerst.
Disse restene lager jeg sengeforleggere eller ryer av.
Da hekler jeg 1 stav, 2 luftmasker og 1 stav i hver rute.
Det er godt å tråkke på ull når en setter beina på gulvet på et kaldt hyttegulv.

Og så har jeg lagd ferdig vognteppe til neste barnebarn. Mønsteret kommer på bloggen min og etter hvert på Ravelry.
Teppet kan også bestilles ferdig fra bloggen min.
Eksperthekleren min tar imot bestilling.
Det måler ca 63 x 78 cm.
Dette avhenger litt av hvilke garn det ønskes hekles i.
Dette er heklet i bomull 8/4.
 
Så da ble regnværet ute skapt til håndarbeidsvær inne.
Nok en rolig og avslappende helg på hytta.
 
 


Ingen kommentarer: