onsdag 17. juni 2015

Snart ferietur

I går begynte jeg å pakke til den første ferieturen. Og gjøre ferdig det som skal være med.
Så da ble det fem vesker som fikk hanker i går.
Fire av de skal være med på denne turen og en skal være med på neste.
Veske nr 1 er i restestoffer fra olabukser og en gammel gardin.

Veske nr 2 er i fra gamle olabukser og fra restene etter soveromsgardina.

Veske nr 3 er fra gamle olabukser og restestoff fra en gammel soveromsgardina hjemme. 

Veske nr 4 er fra gamle olabukser og restestoff fra gardinene på hytta.

Veske nr 5 er fra gamle olabukser og restestoff fra soveromsgardina hjemme.

Ønsker du å sy en slik så finnes beskrivelsen her på bloggen under handlenett.

Så da er det å sy et par vesker til eldste datteren som jeg skal til i tur nr 2 i ferien.
Samt en venninne som ikke har fått enda.

Så da har jeg pakket en god del garn for turen for det må en ha med nok av.
Pinner, heklenåler, maskemarkører og andre småting må også med.

Men i helga oppdaget jeg at det var noe feil med mønsteret på den siste grytevotten.
Fikk det ikke til å stemme.
Så jeg la det vekk flere ganger, men i dag våknet jeg tidlig så da tok jeg tak i den.
Og da løste jeg det med å starte på motsatt side slik at jeg fikk en omgang ekstra. Da stemte det.
Så nå er jeg snart halvveis på tommelen også.

Og slik ser den ut nå.
Håper jeg er ferdig i løpet av dagen så jeg kan tegne grytevotten i morra kveld.
Da kan jeg ta med meg å hekle den på turen så er jeg ferdig.
Da er det å tegne grytevott til eldste datteren.
Hun må få hun også.



Ingen kommentarer: