onsdag 17. juni 2015

Grytevotten er ferdig

Etter at jeg oppdaget mangelen i mønsteret så gikk det kjapt å bli ferdig.
Heklet den ferdig i kveld.
 
Og slik ble den.
Tegnet helt fra bunnen av etter grytevottmønsteret jeg selv har designet.
Denne er en rein bestilling fra min yngste datter som ville ha en slik som jeg har. Men hun ville ha i cherise og rosa. Ynlingsfargene hennes dette.
Og jeg må jo si at jeg er meget godt fornøyd med fargevalget.
 
Denne er heklet i Bomull Sport fra Sparkjøp (Gjesdal) som da er eneste alternativ for mine grytevotter. Andre bomullgarn blir for bløtt. Dette har rett tykkelse og stivhet.
De andre jeg har heklet er flittig i bruk og de vaskes og vaskes.
Akkurat like flotte.
 
Flere har spurt om jeg kan gi ut mønstrene, men er litt usikker på det siden dette er en ukjent teknikk og en viren overgang ved tommelen.
Men tenker at jeg lager de over til strikking og sender heklevotten til testhekling.
 
Men dette skjer ikke før jeg har gjort ferdig prosjektene jeg nå holder på med.
Det samler seg litt opp her om dagen.
Samt at jeg skal flytte syrommet/ hobbyrommet mitt opp på loftstua.
Det er en ganske stor jobb som skal gjøres nå i ferien så raskt vi er ferdig med å pusse opp badet.
 
Siden jeg alltid har med meg flere nøster med Tuva fra Europris så blir det vaskefiller. Mange vaskefiller.... og enda flere...
 
Nå er 5 stk klare til yngste mann i huset.
 
Og ny farge er funnet frem, denne gangen mellomblå.
De skal på hytta sammen med de røde.
Og så må jeg handle inn mer garn for nå er garnlageret på Tuva snart tomt.
Tror det kun var natur igjen.
 


Ingen kommentarer: