mandag 15. juni 2015

En fantastisk helg

En fantastisk helg på Ona er over. Vemodig å reise hjem, men jobben kaller så da må en.
Strikketreffet ble en kjempesuskess og jeg håper og tror det gjentas i høst eller neste år.
Jeg koste meg masse.
 
På tur ut til Ona kom strikke og hekletøyet raskt på bordet.
 
Tenk å være å så heldig med været. Det har bøttet ned i romsdalen i mange uker, men lørdagen dukket solen opp fra skyfri himmel.
Spenningen var stor når vi kom med ferja fra Småge.
Masse mennesker så her tenkte jeg at dette blir en super dag.
Og gjett om det ble, masse mennesker.
 
Venninnen min og jeg hadde tatt med oss masse forskjellige teknikker som hakking, gimping, strikking, gimping, c2c og flere til.
Vi demonstrete og hjalp folk til å prøve seg.
Og teppet mitt ble ferdig på veien hjem.
 
For det ble jo reine festinga på turen.
Dette teppet genererer ca 100 tråder. Men det gikk raskt unna når en satt og skravlet.
Så nå blir det badematte på hytta i ferien.
 
Og jenta som har sokkefobi klarte jo å kjøpe 4 nøster med sokkegarn.
Så nå skal den kureres i ferien.
Ullbukset og sokker til barnebarna!
 
Satt å fiklet med grytevotten til ene dattera på veien hjem etter trådfestinga, men ser at jeg hadde heklet en feil. Så det smarteste med å lage mønster er bare å endre mønsteret når en har gjort en feil. Vips så er alt helt rett igjen.

Så det er kun tommelden igjen og der ligger feilen.
Så den må rettes opp i løpet av uka så den er klar for avreise på lørdag.
 
Testet ut de store klypene jeg kjøpte på Ebay i helga på teppet. De er virkelig supre. En får masse garn inn i de. Men klyper fungerer de også, men er meget bregrenset hvor mye en kan ha av garn på de.
 
Det var en flott opplevelse og jeg er så fornøyd med at vi fikk lov å være tilstede.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer: