mandag 4. mai 2015

Snø og håndarbeide

Koser seg godt på hytta selv om det snør ja.
Fyr i ovnen og godstolen er toppers.
 
Så med en innehelg så ble det gjort en god del.
 
Måtte legge den på for å se hvordan den ble. Superfornøyd med at den er ferdig i god tid før bursdagen i juni.
Den er heklet i Alpa fra Gjesdal (selges på Europris).
Et fantastisk garn, faktisk favoritt garnet mitt.
Synd det er litt lite farger i det, ønsker seg mange flere.
Så jeg håper de bytter på litt farger snart. For jeg har liksom "brukt" opp alle.
Teppet er 200 cm bredt og 70 cm høyt.
 
Og så heklet jeg alt til denne kjolen i helga. Så var det å komme seg hjem fra hytta og montere den.
Så da har jeg fått lagd første sommerkjolen til barnebarna.
Blir flere håper jeg, men tida renner fra meg.
 
Jeg strikket et par sokker som ble tovet i går. Samt så heklet jeg to sitteunderlag. Dette står til tørk så bilder kommer senere.
Og i går tegnet jeg om mønsteret til produktene til kommunen.
Lua er førstemann ut. Det tar lang tid å lage både diagram og beskrivelse.
Samtidig tegner jeg en ny pute. Skal jo til Ona den 13. juni og da tenkte jeg å fikes en ny pute.
Har tegnet dele, men er spent på om alt passer sammen.
Så da er det jobb på hverdagene igjen og dermed litt mindre tid til håndarbeide.
Men en må jo tjene penger også. Og er heldig i å ha en jobb jeg trives i og behersker :)
 


Ingen kommentarer: