onsdag 29. april 2015

Lager opp ting og nye mønstre til bok

Siden jeg har plukket ned alle mønstrene mine fra Buglas Design på Facegbook for å redigere de og få de opp til standarden jeg ønsker så testlager jeg alle.
Har flere som skal sendes ut til venner som ønsker å lage de.
Men må gjøre det først selv så jeg er sikker på at alt er rett. For uansett så blir det en feil i mønstrene. Men det plukker vennene mine bort.
 
Førstemann ut er de tova sokkene mine som jeg har lagd etter babysokkene min mor lærte meg for mange år siden.
De lager jeg nå til nyfødt og til ca 6 mnd uten å tove. Og har nå lagd str 22, 25, 36 og 40. Så nå står en i mellom 25 og 36, samt et par i ca 43 til 44.
Da har jeg bra utvalg til slekta, og med tovinga så kan jeg justere bra på størrelsen.
Og jukse litt gjør jeg med å strikke "pløsa" litt lengre og plukke opp resterende masker på foten.
Blir de for små så er det bare å bruke hårbalsam og dra de litt ut.
 
De strikkes frem og tilbake så de er superenkle å lage.
 
Så da har jeg strikket str 40 og den er klarert, samt str 22.
Så da tar jeg fatt på å lage en i str 43-44 i løpet av kvelden.
 
Men først har jeg re-designet Tangentputa. Ble ikke helt fornøyd siden tangentene ble litt langt ned. Oppdaget en feil som jeg skal rette.
Når det er gjort blir den til salgs.
MEN jeg har mistet wifien på pcn min så jeg jobber med saken, håper det retter seg snart. Hvis ikke så må jeg kjøpe ny pc. Men det blir ikke før til ferien.
Så det kan ta tid før det kommer flere mønstre.
 
Jeg skal også være med på Ona den 13. og 14. juni på strikkekafè sammen med Huldras håndarbeide.
Der skal vi vise frem forskjellige teknikker innen masker.
Alt fra strikking, hekling, hakking, gimping, til pjoning.
 
Slik ble ene siden.

Og den andre er strikket speilvent.
Altså er diagrammet strikket fra høyre til venstre som er normalt med høyrevendte. Samt at baksiden er strikke fra venstre mot høyre. Dette viser jeg frem slik at venstrehendte kan se at det å strikke motsatt blir helt flott.
Jeg er selv venstrehendt.
 
Og så har Juliaserien fått et trekk til tennbrikkboksen også.
Neste her er zaloflaskedress som er tegnet, men det gjenstår å strikke den.
 
Så da er det å tenke videre på neste mønster som er klart i hodet og skal være en overraskelse til de som dukker opp på Ona.
Samt at jeg fortsatt tenker på hvilke tema jeg skal ha på boken jeg ønsker å gi ut.
Har veldig lyst til å bruke Buglas putefest.....
Eller Buglas jul, men da må jeg ha mange flere julemønstre.
Og så skal jeg knekke koden på en duk jeg har hatt lyst til å lage lenge. Har prøvd et par ganger... men ikke lykkes enda.
 
Så da står jeg fremfor en langhelg på hytta med masse håndarbeide siden det er meldt dårlig vær.
 
 


 


2 kommentarer:

Eli sa...

Så flink du er til å lage mønstre. Kjekt for oss som er avhengig av mønstre for å hekle/strikke :). Skal du gi ut bok?

Buglas design sa...

Jeg har veldig lyst til å gi ut bok. Driver å tenker på hva jeg vil ha med. Tar nok litt tid....