mandag 11. mai 2015

Litt ble det jo i helga

Fantastisk vær på lørdag ble utnyttet med vedarbeid hos ene søsteren til gubben.
Og da kledde en jo av seg og det fikk en merke i går at forkjølelsen banket på døra.
 
Så da ble det innedag i går med kjøkkenvaske og strikking / hekling.
 
 
Først ute var sittunderlagene. Disse er heklet i Rosendal fra Gjesdal (Nille) og med dobbelt garn.
Så er det tovet i vaskemaskinen.
Det ligger beskrivelse her på bloggen:
Nå skal de nålfiltes med aktuelt motiv for å bli bursdagsgaver.
 
Og flere og flere sokker av restegarn blir det også. Nå er mønsteret vel gjennomarbeidet og det er lagd forskjellige utgaver av mønsteret så en kan se at det går ann å variere.
Dette er mest tenkt mot strikkekafèn på Ona den 13. juni.
Og mønsteret skal få en justering på en pinne før det legges ut i mønstergruppa mi på Facebook.
 
Og så jobbes det med Aukraproduktene.
Jeg har fått godkjent kommunevåpenet og jobber nå med å tilrettelegge mønstrene for salg. Så dermed har jeg enerett på både mønstrene og produktene.
Ei flott dame har fått tillatelse til å strikke å selge ferdige produkter. Hun er også reserve hvis jeg ikke klarer å levere nok til kommunen.
Det blir nok flere som vil få godkjenning, men det må jeg ta stilling til når det blir aktuelt.
Venninnen min har jeg også i bakhånd med sokker.
Og selv er jeg mest glad i å strikke luer.
Så det er en vottestrikker som er aktuelt i første omgang.
Den personen får selvfølgelig betalt for å strikke vottene.
Jeg skal selv strikke produktene til kommunen.
Det er votter som er klare og mønstrene er ute for salg.
Nå er det lue og pannebånd det går i.
Og ønske fra kommunnen er å få sokker. Så da må en på tegnebrettet og konstruere de.
Usikker på om jeg skal strikke de i tykt ullgarn eller om jeg skal lete frem litt tynnere garn som passer til sokker. Da en type med polyester/ nylon/ akryl i seg.
En ting er sikkert at kommunevåpenet skal være med.
 
Så da er det å hekle noen vaskekluter for det pussige her i huset er at alle forsvinner til døtrene våre......
 
 
 


Ingen kommentarer: