søndag 26. april 2015

Da har en tatt en avgjørelse

Etter noen år på facebook med mye dritt så har jeg tatt en avgjørelse på veien videre.
Hva og hvem gjør en ting og tang for.
Jo en gir bort og prøver å hjelpe til der det er behov.
En får mange gode tilbakemeldinger av flotte mennesker.
Men dessverre finnes det en god del som absolutt ikke vil en vel.
Hva disse ønsker å oppnå er forskjellig.
Men sitter igjen med at det vil ha GRATIS mønster.
For meg virker det som om de er villig til å gå over lik for det.
Samt at de jo har blitt lovbrytere på veien.

Så da har jeg tenkt hva jeg får igjen for å dele gratismønster og for å selge mønster.
Jo noen få grynker som ikke holder til hverken utstyr eller programvare.
Jeg sponser alt for mye fra min private økonomi til å opprettholde kvalitet.
Nå røyk wifin på pcn til mange tusen kroner så da må jeg spare i lange tider for å kjøpe ny.
Hva trenger jeg egentlig nettilgang på denne for på denne?
Den fungerer helt topp uten. 
Og jeg kan forsatt lage mønstre.
Og så slipper jeg den jævla oppdateringa som alltid lager noe dritt.
Nei tenker jeg, pc tilknyttet nett trenger jeg ikke.

Så må en ha pc for å selge mønster på nettet.
Har jeg egentlig behov for å selge og gi bort de jeg lager?
Nei det trenger jeg ikke.
Jeg kan kose meg med å lage fra de selv eller dele de i papir med venner.
Ja den tanken likte jeg godt.

Da var enda en ting avklart.

Selge mønster i papir kan jo funke.
Så var det jo disse som rapper... eller skal en si STJELER mine mønstre.
Så godt å få begrenset de..... jubler
stoppe de klarer en aldri for scannere har de. Men en begrenser det betraktelig.
Så da er jo valget å KUN sende ut i papir. For pcn min kan jeg koble med ledning på skriveren.
Nok en god ide....

Men det beste av hele greia er at jeg gir ut bok istedet. Planen er der hvis jeg gidder.....
Da tenker jeg at disse tyvraddene kan sitte der med skjegget fult av postkasser... 
haha

Så for meg er facebook et kjempested for ulovlig publisering og deling av andres åndsverk.
Tenker at en dag gidder jeg ikke å være en del av slik humbug.
Enda verre er det jo at facebook selv bryr seg katta om alle ulovlighetene som foregår.
Det å rapportere fører aldri til at ting blir fjernet.

Så forsvinner jeg derfra så er det grunnen.

Så da strikker, hekler, gimper, hakker og syr jeg videre på julegaver og bursdagsgavene til familie og venner.
Å ja bilder kommer av mine kreasjoner her på bloggen.
Meget godt merket.
For mitt er faktisk mitt.


Ingen kommentarer: