søndag 21. desember 2014

Rakk det akkurat

Forvåknet seg i dag igjen jo. Men hva gjør vel det når en har fri og kan ta en strekk på sofan utpå dagen.

Og da kom jeg i tanker om et par ting og den ene var at jeg hadde jo glemt å legge ut bilde av puffen jeg strikket for en kollega.

15 nøster garn.
Strikket firedobbelt med pinne 12.
Det var en ny opplevelse.
Rimelig tungt ja.

Og så fornøyd som jeg ble når adventputa ble ferdig i går, så da rakk den advent i år.
Gav bort min andre til ei flott dame jeg har blitt kjent med på Averøya.
Hun driver Hansgården. 
Det er en gård som driver med kultur.
Et fantastisk sted jeg fikk besøke i høst.
Så i januar kjører vi igang med hekle/ hakkekurs der.

Så da står puta i sofan. Og han far bak må få fylt magen sin i dag. Kartongen er kjøpt inn.

Og så var det den andre tingen jeg kom i tanker med.
Skrev jo her for et par dager siden om brudd på åndsverksloven.
Og da må jeg virkelig lure på hvor smarte enkelte tror de er?
Når en sperrer en i en gruppe, så skriver jeg på veggen min på Facebook at dama er jo lite smart når hun ikke fjerner meg i den andre.
Så da har jeg jo en venn som er informant.
Men hva gjør vel det når jeg har flere muldvarper inne i hennes grupper.
Rimelig smart da at det i går ble informert fra adm at "her har dere mønsteret til den flotte duken".
Mønsteret er fra Familien og er delt i gruppa den 29. november.
Så da åker bildet til Familien tenker jeg.
Og jeg passer meg vel for å avsløre mine muldvarper.
Så jeg klipper i bildet så de er anonyme.

Har jeg tenkt å gi meg?
Nei, absolutt ikke.
Jeg vil holde på til de to gruppene her enten fjernes eller forholder seg til norsk lov slik vi andre prøver å gjøre.
Det gjør min jobb som adm i gruppene jeg er med i enklere.
For folk liker ikke at i noen grupper "får de lov å dele", mens i mine får de ikke lov.
Likhet for loven gjelder her i gården.

Da tenker jeg at nå er grublinga over og den sjette julestrømpa er på pinnene og skal bli ferdig i dag.
Og så blir det å sy i glidelås og fore en jakke.
Så når kvelden kommer blir det å starte på å tegne julestrømpemønster som skal legges ut for salg neste jul.
Men de blir nok tilgjengelig før det.

Ingen kommentarer: