torsdag 18. desember 2014

Restegarnet blir nyttige ting

Godt å få brukt opp litt mer restegarn.
Det hoper seg opp her i huset, men liker godt å bruke det på ting.
Dette fordi det da blir kjapt ferdig.

Denne er heklet i vestkystmasker. 

Det er en teknikk som gir en god tykkelse på grytevotten.
Ligger beskrivelse her på bloggen og der er det linket til youtube. 

Så nå blir det å strikke litt av enda mer rester mens en sitter og tenker på at en egentlig blir lei se og får masse jobb fordi en gruppe på Facebook deler mønstre fra ukeblader. 

Denne gangen fra Familien.
Sendte de mld som vanlig og gjorde de obs på det.
Men er vanskelig siden de må mld seg inn i gruppene for å ta det opp med rette vedkommende.

Har flere ganger påpekt det i gruppa at det ikke er lov.
Her om dagen gjorde jeg det igjen.
Da ble adm sur og svarte meg rimelig surt.
Og når det er adm som deler mønsteret så er det jo grovt.
Det er jo brudd på åndsverksloven.
Jeg kan drite i å bry meg jeg og stille og rolig melde meg ut, men jeg får en del ekstra arbeid med det fordi en god del mennesker ikke forstår at noen kan dele og andre ikke.
Dermed må jeg forsvare at det ikke deles i gruppene jeg er med i.

Ja det er vanskelig å vite om mønstre er i salg / ikke i salg / fra et ukeblad / fra en designer.
MEN det er faktisk en av jobbene en har som adm.
Så det kan en ikke lukke øynene for.
Jeg som adm får ikke problemer hvis det blir delt, men gruppa kan bli stengt.
Og hvorfor i svarten skal enkelte gjøre det når vi som holder oss til lovverket ikke gjør det.

Så i dag ble jeg sperret av vedkommende adm i denne gruppa. 
Samt at hun sperret meg personlig også.
Forunderlig når hun på toppen var venn med meg.
Så da har en jo ikke muligheten for å følge med videre, men vi har våre metoder vi adm.
Finnes mange muldvarper i systemet så å få info er enkleste sak av verden.

Så ene muldvarpen min opplyste i ettermiddag at mønsteret fra Familien nå er slettet i gruppa.
Problemet er vel at det kun er et av mange der inne.
Så når jeg får info fra mine muldvarper så sender jeg beskjed til designerne og gjør de oppmerksom på hva som foregår der inne.

Deles en av mine mønstre blir det nok litt mer drastisk enn å bare fjerne de.

Så fikk jeg jo så hatten passet på min egen vegg i dag av ei jeg VAR venn med.
Var vist personangrep dette.
Ja, slik er det.
Jeg skriver og andre tolker.
Og det må de da få lov å gjøre..... men når en oppfører seg slik med å sperre så er det for meg meget FEIGT.

Så her velger jeg å ikke skrive hvilken gruppe det er, men en trenger vel ikke store fantasien for å forstå at det dreier seg om en gruppe noe alà det bildet jeg la ut. 

Virker på meg som om det er viktigst å få mest mulig skryt for hvor snill og flink en er enn å følge regelverket.

Så det var dagens moralpreknen fra meg.
Og ja! 
Jeg vil fortsette med å påpeke ting så lenge jeg er med i grupper.
Så det er jo TREDJE gruppa jeg blir kastet ut av med å forsvare Norges lover.
Likhet for loven gjelder ALLE! 

5 kommentarer:

Anette Siem sa...

Hærlig!!! Jeg liker det du står for og gjør jeg. Keep up the good work :-) Klem

Buglas design sa...

Ja dette ble bråk, men tøffe jenter går ikke av veien for slikt. Så de får bare prøve å stoppe meg. Men en bør være obs på sannheten dukker opp fra dypet uansett!

Inger F Kudse sa...

Jeg er helt enig med deg. Nå vet ikke jeg hvilken gruppe dette er, men er spion for noen andre, så so fra om du trenger flere

Anonym sa...

Helt enig med deg!

Dette er såpass utbredt i grupper så jeg kan ikke forstå hvorfor ingen går til anmeldelse av de som legger ut oppskriftene, eller de som administrerer gruppene på denne måten at slikt skjer. Noen ganger kommer hele oppskriftene ut, mens andre ganger så kommer de litt stykkevis og delt.

Brude egentlig vært HELT ULOVLIG å vise bare deler av oppskriftene også.

Anmeldelse og Bøter til Admin. og de som legger oppskriftene ut, hadde vel vært passende straff for alle grupper som legger ut oppskrifter.

Det beste hadde vel vært om det var en i admin. som satt og måtte lese og sjekke alt som ble lagt ut i grupper. Enten det, eller at løsningen ble å stenge ned hele gruppa med en gang.

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Ser det er mange som spørr etter oppskrifter.Enkelte klarer å lage kopier selv.Er nu selv mest glad i originalmønsteret. :) Man blir nok ikke kvitt det på FB.