tirsdag 8. juli 2014

Sengeteppe av rester er ferdig

Startet på det for 1 år siden, men siden jeg gikk tom for restegarn så måtte jeg samle en del for å få fortsatt. Så et år med garnbruk ble det nok til å starte opp igjen.

Og jeg telte og telte ruter. Fant ut at jeg skulle ha 80 stk.
Og tilsammen 240 stk.
Lo rimelig godt når jeg fant ut at jeg trang 132 stk.
Så da sitter jeg igjen med 28 stk etter at jeg er ferdig. Glad jeg ikke heklet alle 240 før jeg begynte å hekle sammen.

Så da blir det resteteppe til a veslemor på 4 mnd også. For babyteppe hennes blir snart for lite.
Siden rutene er 18 x 18 cm så hekler jeg noen til så jeg får 36 ruter (6 x 6 ruter).

Så da er gjestesenga straks klar. Så da blir det å legge på sengetøy i kveld for det er klart.

Og i går fikk siste buksa til ettåringen strikk i livet, så da er den klar for avreise.

Her sees genseren og første buksa. Bukse nr to er lik, men 5 cm lengre på beia så hun har de en god stund.

Ingen kommentarer: