mandag 7. juli 2014

Nabobygg

Da nærmer slutten seg på uthuset. Platten foran ble lagd ferdig i helga. Gubben stod på som vanlig og jeg sluntret etter som en sliten som en furie. Men søndag ble det en rolig dag siden det regnet og vi gikk tom for kledning innvendig.
Så da ble det lading til ny uke og det trengs for her går det hver dag på reservebatteri. 
En kommer aldri opp over vannet mer kjenner jeg.
Og siste uka i august er det 100% jobb igjen. Så da blir det enda tøffere. Det er mest slitsomt å få nok søvn siden en bruker 8 timer på å sove 3.
Hjelper heller ikke på at en har hatt diare i 6 mnd snart.
Men siden en har "søppeldiagnoser" så er det heller ingen hjelp å få, så da får en eksistere på en måte og henge med i svingene.

 Første bildet av uthuset etter gulvet ble lagt i påsken..

Reisverket er oppe.
 En dyktig amatør får ting på plass.

 Her er bygget sett mot nabohytta, nå blir det en fin plass mellom hytta og uthuset.

 Vinduene er klare for å bli satt inn.

 Drageren over døra og vinduet er på plass.

 Taksperrene har kommet på plass.

 Og her blir det vinduer.

 Dragerne på taket.

 Plasten på taket er kommet på.

 Vindsperra er i ferd med å komme på. 

 Vinduet er satt inn. 

 Vinduet sett innenifra.

 Musebånda er kommet på.

 Taket er klart for å få på seg plater. 

 Vinduene på endeveggen er kommet på.

 Delvis kledningen er kommet på. Men vannbrettene under vinduene var for smale så da må det ventes litt.

 Uthuset sett fra baksiden mot hytta.

 Taket er kommet på.

 Da er det isolert innvendig.

 Mer isolasjon.

 Akkurat like fin utsikt fra uthuset som fra hytta. 

 Plattengen mellom hyttene skal byttes ut og her er den nye delen mellom hyttene. 

 Her sees trappa inn til uthuset.

 Her er hele plattengen.

 Og såer alt byttet ut.

 Og på lørdag var den klar etter storjobbing fra gubben nok en gang.

 Rekkverk mot sør, det er lagd slik at det kan tas av så en kan måke snøen rett ut.

 Rekkverk mot skogen.

 Så fornøyd med en liten platteng her, så der skal jeg ha min egen franske kafe med et lite rundt bord og to stoler.

 Uthuset sett fra verandaen på hytta. 

Jeg er så utrolig godt fornøyd med uthuset og gleder meg til at gulvet blir lagt og resten av taket. Litt lister skal også på plass før alt er klart.
Ingen flere vintre med masse uteting på soveromma. Egentlig så er det ikke så farlig for besøk har vi nesten aldri. Men det bryr jeg meg lite om for jeg storkoser meg sammen med gubben. Batterilading i stort monn det her.

Ingen kommentarer: