onsdag 16. juli 2014

Det var litt gøy å sy igjen nå

Og da blir det jo litt til a lillemor først. En må komme seg inn igjen i håndlaget.
 
 Først lagde jeg to sengesett til henne.

De er i juniordyne størrelse. Og når jeg syr til baby og denne størrelsen så syr jeg alltid to putetrekk. Det er så greit å slippe å vaske dynetrekket når ungen har gulpet. Så da kan en vaske putetrekket mens et nytt ligger på.

Slik ble sett nr to.
 
Det ble godt med stoff til overs så da ble det et par bukser også. Jeg har enda mer stoff så jeg tenker det blir en kjole av hver også. Et tynt og god stoff til både klær og sengetøy.
 
Siden jeg hadde igjen stoff fra mammans gardiner og sengetøy så ble det jo også gardiner på a veslemor siden vinduet er så lite på rommet hennes.
 
Men i kveld er det pakking for hytta i ferien. Så dermed må en sikre seg nok håndarbeide der et par uker. Samt at jeg skal på Muritunet om 3 uker og der går det nok en del garn og andre ting.
 
Og settet til midterste barnebarnet er levert. Ble en galskapsbukse her. For ingen kan jo ha lik han i barnehagen...
 
 


1 kommentar:

Unknown sa...

Så mye fint du har sydd!
Og den "galskapsbuksa" var lur!God ide!
Man burde legge inn litt galskap i barnehageklær.
Fortsatt god sommer! og bedring...leste at du skal til Muritunet.