torsdag 31. juli 2014

Burdakjolen er klar

Ferie er håndarbeidstid i heimen her.
Masse håndarbeide og enda mer......

Så i år er det hekling, gimping og strikking som har vært på tapetet.
Men litt søm har det jo også blitt siden det har blitt montert 2 gensere og lagd en Burdakjole.
Ja, den kjolen har jeg kalt det siden den har stått i et Burdablad fra nittitallet.
Mønsteret er borte og dermed lagd jeg en beskrivelse etter bilde.

Og slik ble den.
Den originale har ikke kant nederst, men mamman til hun som skal ha det ville ha på en kant.

Nærbilde av toppen. Denne er i str 6 mnd.

Sydde på 2 sett med trykknapper så toppen kan justeres.

Kanten nede som er heklet på tvers. Enklere det syntes jeg for da kan en hekle så langt en vil ha ikke finne ut lengden først.

En smekke ble det også siden jeg måtte kontrollstrikke en smekke. 

Og så monterte jeg disse to genserne etter at de ble strikket i påsken. Litt lat noen ganger ja, men det blir.

Og en herrelue ble det også tid til.

For ikke å glemme storprosjektet mitt. Sengeteppe enten til hytta eller hjemme. Har jo ikke fått bestemt meg enda, men siden jeg nesten vil ha igjen 1 kg garn så blir det nok på senga hjemme.
Godt å ha noe tungt og ha over dyna på det kaldeste på vinteren.

Og enda er det nesten 1 uke igjen av ferien før jeg setter nesa mot Valldalen og Muritunet. Regner med at det blir god tid til håndarbeide der også. En kan jo ikke trene hele døgnet vel?







Ingen kommentarer: