mandag 9. juli 2018

Melmøll episode nr 4 og litt strikking

I går morgen fanget vi 5 stk møll. Så når vi stod opp i dag var vi spente. Ingen på kjøkkenet, men det var en i stua. Så nå krymper det drastisk her. 
Så vi håper jo på at det er over, men en må vente i 14 dager for å friskemelde huset.

Når jeg kom hjem på lørdag var det sommergjester hos oss. Så trivelig å få besøk. Det ble lite håndarbeide den dagen. Men i går satt jeg igang og sydde et nett. Et broderi som aldri har kommet inn i en ramme ble første valget. Når jeg hadde sydd på hankene og satt det samme så oppdaget jeg at hankene var feil. Så da var det bare å sprette opp igjen. Sette de riktig og sy på nytt.


Jeg ble godt fornøyd og håper venninnen min som er eier av broderiet blir også.

Strikkepauser har jeg alltid når jeg syr, for kroppen er ikke helt med på det.
Så da strikket jeg resten av bærestykket på denne. Jeg hadde kommet til et stykke over splitten. Men hadde ikke med meg nok garn sørover. 


Den er i str 6 år og blir en gave.

På kvelden strikket jeg videre på sokkene som er samstrikk i gruppa til Norsk strikkeforbund på Facebook. En må være medlem for å få mønsteret gratis. Men det kan kjøpes på Strikkoteket. De heter Midtsommerdrøm.


Mine ble strikket i Socki Fine på pinne nr 2,0. Dette fordi jeg strikker løst. Og jeg måtte ha på en ekstra rapport i lengden for å få str 36. Dette fordi jeg brukte så tynt garn.

Så nå blir det å strikke videre på en traktorgenser i str 4 år.
Så her er julegavene i full gang.



Ingen kommentarer: