tirsdag 3. juli 2018

Jakten på Melmøll episode 1

Når vi kom hjem fra hytta i går så var det mye Melmøll på kjøkkenet.
Og når vi åpnet skapet med tørrvarer så oppdaget vi hvor det kom fra.

Her er synderen. Hvorfor jeg vet det er fordi jeg handler mel i Sverige et par ganger i året.
Og det er kun Lailasmel og brunt Jyttemel.
Sist jeg var i Sverige var i fjor høst. Og Lailasmelet er pakket i plast for hver enhet. 
Det brune Jyttemelet står oppe i annen etg for at det skal være tørt og ikke få noe udyr i seg.

Denne pakken kjøpte jeg på Coop i Molde for knappe 3 mnd siden. 
Og vi flytt alt i skapet for et par mnd siden fordi vi kjøpt nytt kjøleskap og satte dermed dette skapet utenfor kjøleskapet. Da var hele skapet tømt, og vi så ingen ting da.


Slik så den ut... Rett i søpla.


Bare grøsser når jeg tenker på hvordan den ser ut inni.


Så dag forsvant den med søppelbilen.


I restavfallet, pakket inn i en bærepose.

Så startet jakten.


Dette er en holder til en skinne inne i skapet.


Dette er lagt i fryseren.


Her sjekker vi og demonterer skap.


Inne i hengslene ligger puppene.


Så her blir alt demontert... 


Skapet måtte vekk også.


Selv bak alt sjekket vi.


Og under skapet.


Her sjekkes det bak kjøleskapet.


Og oppå.


Vi har gått nøye tilverks.


Ut med alt. Alt er isolert... 


Selv på trådkurvene satt det en.


Så det ble litt igjen ja... 

Men imellom slagene så blir det et nytt design.


I dag fikk jeg svar fra Coop sentralt, de har ikke noe med saken å gjøre for det er ikke deres produkt.
Ja, ja... fraskriver seg det de selger...

Så sendte jeg det til importøren. De tilbød meg 5 pakker med samme melet.... Nei takk svarte jeg..
Jeg spyr nok av det hvis det kommer innen for døra. Og enda verre, hvordan skal en klare å lage noe av slikt på noen år.


Ingen kommentarer: