mandag 14. mai 2018

Ullvasking

Her vaskes det ull fra Meretes sine sauer om dagen. Det er kun 2 poser igjen når disse er tørre.
Jeg har ulla nedi slike poser, håndvasker de i sjampo, skyller og sentrifugerer det i maskinen.
Så det går unna. I løpet av uka blir det å starte med å karde.


Ulla ser kjempefin ut. Jeg lar den være slik den er, skiller ikke underhår og dekkhår.
For jeg har en plan med det.

I går startet vi samstrikk i gruppa til Norsk Strikkeforbund.
Det er vevstrikk som er tema. En del sliter med pinne nr 4 på den strikketeknikken.
Så da kjører vi igang med det så får de som sliter hjelp.


Dette skal bli et håndhåndkle til badet på hytta. Kjekt med sånne små håndklær en bare kan skylle opp istedet for å ta de med hjem å vaske de. En er jo ikke møkkete på hendene når en tørker seg etter en håndvask. Valgte rød med hvit siden jeg har rødt på hytta. Da er det enklere med hva som skal tilbake dit. Hjemme har jeg andre farger. Så røde kluter, håndklær, osv skal dit.


Det er nøkkelringer vi har som samstrikk, kjekt med noe smått som blir raskt ferdig.

Jeg strikker på et par grytekluter også. For døtrene mine elsker disse.


En klarer ikke å brenne seg på de for de er fire dobbelt.

På turen hjem fra hytta i går så ble det nesten en klut. Dette er klut nr 29 av 60.
Så nå har jeg bestemt at det blir kun klutestrikk frem og tilbake frem til jeg er ferdig med klutene.
Det er ingen hast, men jeg vil bli ferdig. De skal brukes i en konfirmasjon i mai 2019. 


Mønsteret på klutene dukker opp på Strikkoteket og muligens ravelry snart.





Ingen kommentarer: