fredag 16. mars 2018

Fredag og hyttehelg

Endelig en helg på hytta igjen. Nå er det en mnd siden sist. Det pleier det aldri å være.
Så det var å rase hjem fra arbeidstreningen på dagsenteret og sette seg i bilen.
Godt det er gubben som kjører for det hadde jeg ikke klart denne gangen.
Stuptrøtt etter 5 timer på dagsenteret.
Når jeg kun har 3 timer der på tirsdager og 5 timer på fredager så fikser jeg det helt greit.
Men siden jeg var på strikketreff forrige helg så har jeg mye å ta igjen av hvile.
Har vært på reservebatteri hele uka.
MEN aldri om jeg dropper noen av de alt for få aktivitetene jeg er på, nei!


Forrige fredag stivet vi utenpå ballonger på dagsenteret. Spenningen var stor for å se om vi fikk de hele eller om de kollapset. Her er resultatet etter at jeg pyntet den litt.
Ull i bunnen, en kylling, noen fjær, et sløyfebånd og et par blomster.
Så denne blir med på hytta i påsken.


Så var det å strikke litt på turen for ikke å sovne.
For strikker jeg ikke, så gjør jeg nettopp det. Disse sokkene er planlegging til magic loop jeg skal ha på en strikkekafè i april. Disse skal strikkes opp til over hælen.
De neste skal strikkes med en hæl og så blir det en med barnesokk og en voksen sokk.
Da for å vise hvordan det kan gjøres.
Jeg har strikket en halv vott og en sokk med mønster der jeg kun strikker en av gangen.
Så da er det å kose seg med god mat og drikke i helga.
Ups.... og håndarbeide.

Ingen kommentarer: