søndag 14. januar 2018

Strikkemaskinen kom i hus rett før nyttår

Ja tenk nå har jeg strikkemaskin i hus. Den står og glitrer på loftstua sammen med de andre maskinene mine. De bruker jeg flittig til å sy med. Faktisk alle fire. Men de siste 2 ukene har det blitt lite søm siden denne doningen kom i hus.


Her er de to første spede forsøk på å strikke. Først prøvde jeg meg på ensfarget siden jeg mangler en del til overførsel fra pc til strikkemasken. 
Så lagde jeg et mønster og fikk montert alt med god hjelp fra gubben.
Han er veldig teknisk god, noe jeg vel er for rask til. Ting skal gå superfort når jeg gjør noe og da hopper jeg alltid over noe og det går i ball.


Så måtte jeg jo prøve å tegne en pute for å se hvilke garn jeg kunne tenkt meg og hvilke størrelse de håndstrikkede blir på maskingen siden dette er en finstrikker. Jeg brukte baby merino ekstra fine, men så at den slapp masker. Så derfor stoppet det litt opp. Jeg måtte finne et annet garn som kunne passe bedre. Selv om jeg vil vokse dette å se om det hjelper. For det har 175 meter som kan brukes. 


Så da nøstet jeg litt garn for det må gjøres. Gjør faktisk det med merino garnet uansett fordi disse nøstene er noe herk.


Her er gliset pakket opp.


Og her er jeg igang. Dette er kult, men det er MYE å lære. 

Så her øves det.

Ingen kommentarer: