onsdag 17. januar 2018

Roser til landsmøte

I går kveld hadde husflidslaget tema om å tove roser til landsmøte. En av våre medlemmer er ekspert på toving så da ble det en kveld med ull, vann og såpe. 
Det ble en flott bukett som overleveres til fylkesstyret. 


Nesten så vi hadde lyst til å beholde de selv. 

I starten av uka sydde jeg i glidelås i den grå Kyllingputa. Jeg har jo planer om å gjøre det i produktene jeg håper å få til på strikkemaskinen. Litt øvelse må til for å sy i strikking. Men de maskinstrikkede er enklere enn de håndstrikkede fordi de er mer kompakte. 
Spesielt de som har et garn som er vokset. 


Men tenkte å lage den i grå for å se hvordan den ble. Må si at jeg syntes flere av putedesignene mine er fine i grått. Men liker jo den grønne med Kauni aller best personlig. Men når en har en datter som digger grått så må en jo teste ut litt for å se. For her i huset er det brunt og masse farger. 


Her er to av lappene til lappeteppe mitt som jeg har startet på. En god del enker av garn skal få bli til dette. En enke hos meg er et nøste som er igjen etter interiørstrikk. 
Alt for galt å si at det er restegarn når det er helt nøste. Derfor har jeg en enkekurv stående på loftstua. Oppi der er det enker. Restene av disse blir til bestemortepper. 
For det er et nytt på gang av det også siden det yngste barenbarnet til gubben ikke har fått enda.
De pleier å få på 2 års dagen og det er i juli. Så jeg har godt til på meg. 



Ingen kommentarer: