søndag 26. november 2017

Hyttehelg

Denne helgen ble det hytta for å ta det med ro litt til. 
Og da blir det jo bra med strikking/ hekling.

Så i skrivende stund koser jeg meg i godstolen med en julekurvpute.
Det er en bestilling jeg strikker for ene testeren min.
Det ble litt mye for henne så da trår vi andre til.

Så på mandag var jeg innom ene butikken i Molde og da måtte jo denne boka bli med. 
Den er ekstremt bra, bare koser meg masse med å bla i den.


Samsøe er en av mine favoritter. Så jeg har snart alt fra henne.


Og da ble det jo selvsagt en jakke fra boka. Jeg hadde et litt tynnere garn, men satte igang. Den ser helt super ut for jeg strikket en liten prøvelapp for å se om det gikk. Måtte justere ned til pinne 5,5 istedet for 6,0. Jeg strikker litt løst. Det kommer mer fra denne boka, helt garantert.
Også bilder av modeller. Må jo friste dere... hehe

På strikkekafe på Husfliden vant jeg garn og mønster til Rilledressen. Garnet sterk viste seg å lage trøbbel. Det garnet fikset jeg rett og slett ikke. Prøvelapper etter prøvelapper viste at jeg måtte strikke det på pinnen nr 2,0. Og da oppdaget jeg at garnet delte seg veldig lett med så tynne pinner. Så da byttet jeg til Karisma med pinne nr 3,0 istedet for pinne 3,5 og traff akkurat på strikkefastheten. Så nå er det en genser i str 6 år som er på pinnene.
Toppen og bolen er ferdig, kun ermer igjen. Men de strikkes på tur hjem fra hytta på mandag.
For denne gangen blir det en dag ekstra siden brua ved Kristiansund er stengt til kl 23 søndag.


Valget ble lilla og lys grå. 
Mønsteret finner du hos My knits and me. 

Så da er det å tusle hjemover i morra.....





Ingen kommentarer: