mandag 21. august 2017

Dagene før festivalen

I dagen før jeg reiste på strikkefestivalen ble det noen småting ferdig.
En ny flaskefrakk så dagens lys. 
Strikket den først til ei som skulle slutte å jobbe der jeg har arbeidstrening.
Kjøpte en flaske vin og tredde den på.
Strikket den i hvit da jeg ikke viste fargene hjemme hos henne.


Slik ble resultatet. Meget godt fornøyd med den.
Den fikk navnet Krystallfrakken. 


Så hadde jeg en rest med rødt garn så jeg strikket opp en Katedralfrakk også. Litt over et nøste går det til denne frakken. Den passer i tykt garn til en 1,5 liters flaske. Strikkes den i babyull så passer den til en vinflaske. Kjekt med samme mønster på to forskjellige størrelser. 

Så nå har jeg ryddet i restegarnet som har mer enn et nøste av tykt garn og et nøste av tynt garn så jeg kan strikke det opp til flaskefrakker. Så kjekke å ha til gaver. 



Ingen kommentarer: