torsdag 29. juni 2017

Mest kaffe, sol og strikking i dag

Først var det strikking av denne grytekluten i godstolen på morran. Ryggen var litt bedre i dag så da ble det bytte på senga. Vips så var den der den var i går. Så da ble det jo å sette seg ned og fortsette med strikkinga. Det tok ikke så lange tida før denne var ferdig.


Elins gryteklut i blåtoner.
Jeg syntes denne ble så fin at jeg lagde også en pute av den.
Men den får vente til jeg kommer hjem fra turen med å bli til. Selv om jeg har tatt med meg garn og mønster så får jeg prøve å strikke grytekluter og flaskefrakker først. 

Etter middagen måtte jeg sette meg i skyggen, da var det rett og slett blitt for mye sol.
For slikt vær er en jo ikke vant til.


Dette er vevstrikk grytekluter i overskudds garn etter en kjole til ene barnebarnet. Og hvit rest fra en annen gryteklut. Kjekt å strikke denne teknikken når en skal bruke opp rester. 
Innfarging har ingen betydning. 
Og jeg har mye slike rester, selv om en av mine venninner får mye av restegarnet mitt fra bomullsproduksjonen min.

Så i morra er det å kjøre til østlandet og første stopp hos en god venninne.
Veldig greit at det er ok å sitte med denne ryggen. For stå og gå, det er håpløst.

Ingen kommentarer: