mandag 19. juni 2017

Flaskefrakkhelg

En helg med flaskefrakker på hytta ble det. Det blir mye rester fra interiørstrikk og teppene jeg hekler så her må det brukes opp enker og småbiter. Litt mer trådfesting blir det jo, men siden en ikke lider av festenallergi så går det helt flott.
Forstår liksom ikke de som sutrer og oier seg for å feste tråder. For her er det strikkepodcast og lydbøker som løser den floken. Det har kun med holdninger å gjøre. Hvis en forteller seg selv at dette faktisk er helt greit så er det ikke noe uff lengre. Og pussig nok ble jeg faktisk skuffet over at siste teppe ble så raskt ferdig. Hadde jo forventet at det skulle ta lengre tid. Sa til gubben at jeg faktisk måtte ha minst 7 tepper for å høre på hele lydboka til Jo Nesbø.

Mønsteret på juleflaska har jeg hatt liggende på Ravelry, men har valgt å flytte alle mønstrene over til Strikkoteket. Enklere for de som er svake i engelsk å forstå Ravelry. Strikkoteket er norskt og dermed enklere. Og det er MYE enklere å legge ut mønstre der inne til salgs enn på Ravelry. 

Garnet jeg bruker opp nå er Karsima. 
Mønsteret er lagd slik at strikker en med Karisma så passer frakken til 1,5 liters bruksflasker og strikker en med babyull passer den til en vinflaske.

Her er juleflaska strikket i Karisma.

Her finner du mønsteret på Strikkoteket: Juleflaska


Så hadde jeg med meg et nøste med beige og mer hvit så da ble det en Hjerteflaske også.

Mønsteret til Hjertefrakken: Hjertefrakken

Hjertefrakken er strikket i Karisma.


Så nå er det å gjøre ferdig Selskapsfrakken i nye farger. Den ligger alt ute på Strikkoteket.


Ingen kommentarer: