mandag 19. juni 2017

En marius må til

Selv om jeg er lei av å strikke dette mønsteret.
Ja jeg er nemlig det. Men når jentene og barnebarna vil ha så strikker jeg, men der stopper det også. For det var mye mer gøy å hekle det mønsteret. Så det er nok derfor jeg nå sliter med å gjøre ferdig en mariusgenser i størrelse 10 år. 
I går ble jeg endelig ferdig med bolen. Den har tatt 3 uker. Så jeg måtte ta meg selv i nakken og strikke mønsteret. Pussig nok syntes jeg det ensfargede alltid har vært kjedelig. Men nå har jeg ikke hatt motivasjon til å strikke mønsteret.

Og i dag tidlig tok jeg tak og begynte på ermene. Nå måtte jeg få gjort denne ferdig for å kunne ta den med til barnebarnet i ferien.

Og endelig ble de det etter noen cd`r med lydbok.
Så da var det bare kosejobben igjen. 

Montering

Og slik gjør jeg når jeg skal plukke opp til halsen. Jeg strikker hele bolen rett opp. Ingen felling til hals. Så tar jeg mønsteret og teller meg ut til midten. Ser hvor mange masker det skal være i midten. Teller meg ned til antall fellinger på halsen og hekler opp etter merkene jeg har satt.


Når halsen er strikket så syr jeg i den bua inntil halsen. 


Så drar jeg ut pinnen og zikk zakker over.


Da blir den slik inni foran. Så bretter jeg den ned og syr fast. 


Ferdig.... juhu...
Syvåringen får ny genser så hun holder seg varm til vinteren også.


Så da er det å rydde i garnet og finne frem til flaskefrakker i bøtter og spann....



Ingen kommentarer: