lørdag 3. juni 2017

Sømstart

En sømstart på denne uka gjorde at jeg puslet ferdig noen av de nye veskene med hanker. Jeg tok den ene i bruk og har jo blitt mye mer glad i den enn den uten hanker. Men de passer til hvert sitt behov. Denne kan en bare ta med seg uten å putte den nedi noe. Jeg har tenkt å legge ut mønsteret på både denne og den uten hanker, men har bestemt meg for at de skal få være på sykursene mine. Og så produserer jeg de for å selge de på Midtnorsk strikkefestival.
Er spent på mottakelsen. Og har jo selvfølgelig også de små med glidelås med meg. 


Det ble 3 stk ferdige på tirsdag. Og så lagde jeg ferdig fem til på onsdag. Torsdag klipte jeg enda syv stykker til, samt noen andre også. Så over pinsen blir det å sy mere. Da i en annen type stoff. Har mye av noen gardiner så det er greit å bruke det opp. For nå river jeg også olabukser. Må ta det porsjonsvis for det blir mye avfall av det. Alle sømmene og linningen er igjen. Jeg har prøvd å sjekke ut om Fretex tar imot slikt avfall, men har ikke lykkes å fått svar enda. Så jeg får stikke innom når jeg er i Molde neste gang for å spørre.

Så var jeg så heldig at jeg fikk denne for litt over en uke siden. La den i strikkemappa mi der jeg har mønster. Og tok den frem stadig når jeg skulle sjekke strikkefastheten på prototypen til Hytteregelputa. Og kan tru jeg har blitt glad i den. Et utrolig flott verktøy. 
Så nå hviler målebåndet i miniskreppa.


Etter første forsøk med hytteregelputa så måtte jeg ta den litt ned i høyde og bredde. Den ble rett og slett for stor. Så da ble det jo en ny test og her er resultatet. 


Men for å si det slik så fikk jeg meg en god latter når jeg oppdaget sent i går kveld at jeg hadde klart å forbytte beskrivelsen på denne med en annen pute som jeg holder på å lage. Raskt endret jeg og fikk lagt det ut. Så nå på morran har jeg sendt den ut til de som bestilte i går kveld på nytt. De fikk den manuelt på eposten sin så det ikke skulle være noe tvil.

Så denne helgen blir det å strikke ferdig en julekurvpute i grå og grå, samt å starte på et sjal jeg har lyst til å strikke. Prøver å bruke fra lageret. Jeg har alltid funnet garn og så mønster. Det er godt siden det nå er best å gjøre det slik for da kan en se etter mønster når en vet hvor mye garn en har. 
Og forunderlig nok så tegner jeg på en ny pute. Fikk en ide i går kveld når jeg leste en av kommentarene på Facebook.


Ingen kommentarer: