tirsdag 4. oktober 2016

God morgen

Ute på tur så blir det litt strikking selv om en koser seg med barn og barnebarn.
Noen dager i sør der en storkoser seg før vinteren setter inn.
Med på turen tok jeg med meg til 2 puter og her er den første ferdig.

Mønsteret på denne puta finner du her: Godmorgenputa på Ravelry
Godmorgenputa på Strikkoteket

Det går 3 nøster Rubin/ Karisma eller Smart til det svarte og ca 75 gram med Kauni EU til puta.


En pute til soverommet som kan gi meg en god start på dagen.
Kost meg med denne som er strikket i kauni og superwash. Det er spennende å strikke med kauni da en ikke vet hvordan puta blir når en er ferdig. Jeg har lært en god del siden første pute siden jeg nå velger et annet kontrastmønster enn det jeg har i bunnen. Det var lett å bomme her.
Men øvelse gjør mester. Så nå har jeg funnet frem grått garn til en ny pute. Der er kontrasten rød.
Rester fra mariusteppe til ene barnebarnet i rødt benyttes nå.


Så ble det et par grytekluter til eldste datteren også. De er så gode disse i vevstrikk. En enkel teknikk som gjør det omtrent firedobbelt.


Og så gjorde jeg ferdig genseren til eldstedattera også. Kjekt at jeg kunne ta den med nedover og slippe å sende den. 


Mye restegarn betyr at en må finne på ting å lage av det. Ja jeg kunne levert alt til barnehager og skoler, men syntes det er kjekt å bruke opp det meste selv. Ene barnehagen får en del, men mye bruker jeg selv. Så her er en nøkkelring i dobbelt tweedstrikk. 
En artig teknikk som gjør det litt tykt, men langt ifra så mye som vevstrikk.

Så da er det å starte på neste pute. Samt at jeg har med meg en hekla løper som jeg har designet selv. Og til noen grytekluter.... er jo snart julemesse.... 




Ingen kommentarer: