onsdag 28. september 2016

Arnes pute

Arnes pute ble tegnet på hytta forrige helg og en venninne satte igang å strikke den. Og så fornøyd som både hun og jeg ble. 
Fantastiske farger sammen den svarte og kongeblå.


Slik ser den ut. Så nå er det å legge den ut på Ravelry og på Strikkoteket. 


Og her er samlinga av en del av putene. Det mangler nok ca 10 stk her. Samt at det er 5 stk som ikke er strikket enda. Jeg tenger ofte mange puter av gangen når ideene er der og jeg har lyst.


Så har det seg slik at jeg lager kurs på vevstrikk. Da fra 3 timer og oppover. Nå er jeg ferdig med 3 timers kurset. Hvor mange timer kurset over får er jeg usikker på. Men det handler om å strikke mønster på vevstrikken. Da med farger. Så det skal jeg jobbe videre med. Men må se hvor lang tid det tar å strikke en gryteklut uten mønster. Og siden de er så gode så blir det noen fremover siden dette også blir julegaver i år.


Her er en utgave i svart med hvit.


Og her en utgave i turkis og hvit. Det hvite på disse er bare rester fra andre. Kjekt å bruke de opp for her tenger en ikke å tenke på innfarging på garnet. 

Så har det seg slik at jeg har omtrent alt av det som er gitt ut av kunststrikk, så da måtte jo også disse kommer hjem til meg.


Så her blir det mange timer med kos.


Vi var så heldige å ha besøk av Tidens Krav på ene opptaket på strikkepodcasten vår. Super med litt lokal reklame på opplegget vårt. Vi storkoser oss med å spille inn og høre på andre podcaster.


Så har jeg startet på mariusteppe til eldste datteren min sin dobbeltseng. Det er et 3 mnd prosjekt som jeg nok kanskje bruker litt mer tid på. For det går i mye annet her samt at jeg nå skal på rehabilitering via NAV på dagtid. Er spent på dette da jeg har en sammensatt helse som ikke lar seg kombinere med mye forskjellig.


Her er garnkassa på plass. Dette er den som er på 100 cm, for den lengste på 130 er det ikke behov for enda. Det er når det kun er mønster når jeg nær,er meg slutten? 


Nederst bilde er fra søndag kveld og det øverste fra mandag kveld. Det går ganske kjapt å hekle det. Jeg er nå ferdig med 7 spisser og skal ha 15 spisser til før jeg når venstre side.


En venninne kom med stoff til meg og ønsket seg vesker. Så da lagde jeg 4 stk og en prosjektpose til henne. Samt at hun også ville ha en veske og en prosjektpose med norske flagg på. Så da ble det slik. 


I helga koste vi oss på hytta. Et fantastisk sted der høsten nå har startet sitt inntog. Høsten er en fantastisk tid der vi høster av det naturen gir oss og at vi nå skal forberede oss på en vinter med masse inneaktiviteter. Og da er jeg i mitt ess.... hva er vel bedre enn å kose seg med strikkepinner og heklenåler? For jeg har aldri kjedet meg frem til nå. Det er alltid noe å finne på og lage. Eller å designe selv. 





Ingen kommentarer: